آموزش صنعتیاخباراستارتاپاطلاعات صنعتسوالات برتر

ظرف های رستوران را چگونه بشوییم؟

در رستوران‌ها ظروف زیادی کثیف شده و برای استفاده مجدد باید آن‌ها را با کمک مواد شوینده مختلف شست و شو داد. اگر برای این امر از نیروی انسانی استفاده شود، لازم است افراد زیادی مشغول تمیز کردن ظروف شوند که این کار از لحاظ هزینه و زمان مقرون به صرفه نیست. بهترین راه‌حل استفاده از ماشین ظرفشویی زستورانی یا صنعتی است. این ماشین‌های ظرفشویی برای تعداد زیادی از ظروف طراحی شده و قادر هستند در هر چرخه تعداد زیادی از ظروف را تمیز کرده و تحویل شما دهند. بسته به نیاز خود می‌توانید بین مدل‌های مختلف ماشین ظرفشویی صنعتی، بهترین مدل را انتخاب کنید.

انواع ماشین‌های ظرفشویی صنعتی عبارتند از:

  • ماشین ظرفشویی ریلی: در رستوران‌ها و هتل‌های بزرگ بهترین گزینه استفاده از ماشین ظرفشویی ریلی است که قادر به تمیز کردن انواع ظروف در تعداد بالاست. برای نصب این ماشین ظرفشویی نیاز به فضای زیادی داشته و باید بخشی از آشپزخانه را به آن اختصاص دهید.
  • ماشین ظرفشویی هود تایپ: در رستوران‌های متوسط از نوع دیگر ماشین ظرفشویی به نام هود تایپ استفاده می‌شود که به نسبت نوع ریلی فضای کمتری اشغال کرده و ظرفیت شست و شوی پایین‌تری هم دارد.
  • ماشین ظرفشویی زیر کانتری: برای فست فودها، رستوران‌های کوچک و کترینگ‌ها ماشین ظرفشویی زیر کانتری به کار می‌رود که می‌توان آن را در فضای کوچکی نصب کرد.
  • ماشین ظرفشویی شیشه شور: از آنجایی که ظروف شیشه‌ای حساسیت زیادی به عوامل خارجی نشان می‌دهد، نوع خاصی از ماشین ظرفشویی به نام شیشه شور معرفی شد که فشار آب در آن ملایم‌تر بوده و هیچ خدشه‌ای به لیوان‌ها وارد نمی‌کند. ماشین ظرفشویی شیشه شور معمولا در کافی شاپ‌ها کاربرد داشته و باعث افزایش سرعت تمیز کردن ظروف می‌شود.
  • دستگاه سیخ شوی: برای شستشوی انواع سیخ های کباب از دستگاه سیخ شور استفاده می شود که با قدرت بالا و در چند دقیقه تمامی سیخ های مصرفی رستوران را تمیز می کند.

ماشین ظرفشویی صنعتی

فواید استفاده از ماشین ظرفشویی صنعتی در رستوران

ماشین ظرفشویی صنعتی چندین مزیت دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

  • صرفه جویی در زمان

ماشین ظرفشویی صنعتی بر خلاف ماشین‌های خانگی که چرخه طولانی دارند (30 تا 40 دقیقه) هر 3 دقیقه یکبار ظروف را شست و شو داده و می‌توانند بهترین گزینه برای انواع رستوران‌های بزرگ و کوچک باشند. با این کار در زمان صرفه جویی خواهد شد و حجم قابل توجهی از ظروف تمیز را می‌توان برای هر وعده غذایی تحویل گرفت.

  • تمیز کنندگی قوی

تجزیه و تحلیل‌های علمی انجام شده نشان می‌دهند ظروفی که با دست شسته می‌شوند حاوی بار باکتریایی قابل توجهی هستند؛ میکروب‌های متعددی که می‌تواند بر سلامت افرادی که به رستوران شما می‌آیند تأثیر بگذارد. ماشین‌های ظرفشویی مدرن قادرند از گسترش باکتری‌ها جلوگیری کنند زیرا با آب در دمای 50 تا 70 درجه سانتیگراد کار می‌کنند. باکتری‌ها قادر به تحمل آن دما نبوده و در نتیجه تمیزی ظروف افزایش می‌یابد. با توجه به این نکته می‌توان نتیجه گرفت که شست و شوی ظروف در ماشین ظرفشویی صنعتی به نسبت شستن آن‌ها با دست، قدرت تمیز کنندگی بسیار بیشتری دارد.

  • عدم نیاز به نیروی انسانی برای شستن ظروف

یکی دیگر از مزایای استفاده از ماشین ظرفشویی در رستوران یا کافه مربوط به نیروی انسانی است. کارکنانی که در کسب و کار شما به انجام این سبک کارها می‌پردازند، باید بقایای مواد غذایی را از ظروف خارج کرده و سپس با ماده شوینده آن‌ها را بشویند و خشک کنند اما ماشین ظرفشویی صنعتی به تنهایی این کارها را انجام می‌دهد. به لطف این دستگاه کارکنان شما قادرند کارهای دیگری انجام داده و از وقت خود استفاده بهتری کنند..

ظرف های رستوران را چگونه بشوییم؟

  • صرفه جویی در هزینه و کاهش مصرف آب

تصور می‌شود که ماشین‌های ظرفشویی صنعتی هنگام استفاده بیش از حد از آب و انرژی الکتریکی استفاده می‌کنند اما در واقع اینگونه نیست. در ماشین ظرفشویی خانگی هر بار آب از دستگاه خارج شده و دوباره گرم می‌شود اما در نوع صنعتی برای جلوگیری از مصرف بیش از حد آب، آب گرم در داخل دستگاه مانده و تنها از یک فیلتر رد می‌شود تا قابل استفاده باشد. با استفاده ماشین ظرفشویی صنعتی یک پنجم حالت عادی آب مصرف خواهید کرد که این عدد در رستوران‌های بزرگ می‌تواند بسیار قابل توجه باشد. علاوه بر مصرف آب، شما نیازی به پرداخت هزینه برای استخدام چندین نیروی انسانی ندارید و این عمل موجب صرفه جویی در هزینه‌هایی نهایی رستوران می‌شود. شما برای خرید ماشین ظرفشویی صنعتی یکبار هزینه می‌کنید و در صورت نگهداری صحیح می‌توانید برای سال‌ها از آن استفاده کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا