اطلاعات صنعتگوناگون

سنگ شکن فکی چگونه کار می‌کند؟

اگر بخواهیم لیستی از مهم‌ترین تجهیزات خط فرآوری سنگ‌های معدنی بازگو کنیم، بدون شک سنگ شکن فکی جز اولین انتخاب‌ها خواهد بود. این سنگ شکن اهمیت زیادی برای انواع خطوط فرآوری مواد معدنی داشته و بدون آن انجام مراحل دیگر امکان پذیر نیست. سنگ شکن فکی چیست و چگونه کار می‌کند؟ در ادامه با ما همراه باشید.

کاربرد سنگ شکن فکی

سنگ‌های معدنی پس از استخراج از معادن، به کارخانجات منتقل می‌شوند تا عملیات خرد سازی بر روی آن‌ها انجام گیرد. برای خرد کردن سنگ‌های معدنی از دستگاه‌های به نام سنگ شکن کمک می‌گیرند که این دستگاه‌ها داری انواع مختلفی بوده و هر کدام عملکرد خاص خود را دارند. سنگ‌شکن‌هایی که در مرحله اول خطوط فرآوری قرار گرفته، سنگ شکن اولیه نام دارند و سنگ سکن فکی هم جز همین دسته از سنگ شکن‌ها است.

بعد از این که سنگ‌های معدنی از قطعات سنگ شکن فکی خارج شدند، برای یک مرحله دیگر خردایش وارد سنگ شکن‌های مرحله دوم یا سنگ شکن‌های ثانویه می‌شوند و در صورت نیاز به سمت سنگ شکن‌های ثالثیه یا ماسه‌سازها فرستاده می‌شوند. همانطور که مشاهده می‌کنید بدون سنگ شکن فکی در مرحله اول، انجام مراحل بعدی امکان پذیر نخواهد بود. سنگ شکن فکی دارای توان و ظرفیت قابل توجهی است و می‌تواند انواع سنگ‌ها را به ذرات کوچک‌تر تبدیل کند.

 از جمله ویژگی‌های سنگ شکن فکی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • توانایی خرد کردن ۶۰۰۰ تن سنگ در ساعت
  • روغن کاری خودکار
  • جنس بدنه مستحکم
  • قطعات با کیفیت و با طول عمر بالا از جنس فولاد منگنزی مولیبدن دار
  • توانایی خرد کردن سنگ‌های بسیار سخت مانند سنگ آهن
  • تعویض راحت قطعات

 

نحوه عملکرد سنگ شکن فکی

خرد سازی سنگ‌ها در سنگ شکن فکی توسط دو فک ثابت و متحرک انجام می‌گیرد. این سنگ شکن می‌تواند سنگ‌هایی به بزرگی ۱۵۰ میلی‌متر را خرد کند و علاوه بر آن توانایی خرد کردن سنگ‌های سخت و بسیار سخت را نیز دارد. اندازه سنگ‌های خروجی سنگ شکن فکی، بین 150 تا 300 میلی متر خواهد بود. سنگ‌های معدنی پس از ورود به داخل سنگ شکن فکی، با دو فک روبه‌رو می‌شوند. فک ثابت هیچ حرکتی انجام نمی‌دهد اما فک متحرک با حرکت به سمت فک ثابت، سنگ‌های قرار گرفته بین این دو فک را خرد کرده و اندازه آن‌ها را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. دریچه خروجی دستگاه سنگ شکن فکی، در زیر فک ثابت و متحرک قرار گرفته است تا سنگ در صورت رسیدن به اندازه تعیین شده، به راحتی از دستگاه خارج شود.

تمامی قطعات موجود در این دستگاه را معمولا از فولاد منگنزی مولیبدن دار می‌سازند تا در برابر سایش سنگ‌های ورودی مقاومت خوبی داشته باشد. با وجود مقاومت بالای این متریال، باز هم پس از مدتی استفاده نیاز به تعویض برخی از قطعات خواهید داشت؛ خصوصا قطعاتی که در تماس مستقیم با سنگ‌ها هستند. دو فک ثابت و متحرک سنگ شکن فکی توسط فک بند به بدنه سنگ شکن متصل شده‌اند که همین موضوع تعویض آن‌ها را راحت‌تر می‌سازد.

یکی از مزایای این سنگ شکن نسبت به سایر دستگاه‌ها، مجهز بودن به سیستم روغن‌کاری خودکار است. سیستم روغن کاری خودکار سبب بالا رفتن طول عمر قطعات و خود سنگ شکن خواهد شد و این امر هزینه‌های تعمیر و نگهداری دستگاه را به میزان قابل توجهی کاهش خواهد داد.

این روزها با افزایش نرخ ارز و بالا رفتن قیمت دستگاه‌های مورد استفاده در کارخانجات، تهیه سنگ شکن فکی جدید می‌تواند برای مدیران باشد که در این شرایط خرید سنگ شکن فکی دست دوم یک جایگزین مقرون به صرفه است. چنانچه برای خرید سنگ شکن فکی نو و دسته دوم نیاز به مشاوره دارید، می‌توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید تا راهنمایی‌های لازم خدمت شما ارائه شود.

novincrusher.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا