آموزش صنعتیاخبار

خدمات سی ان سی چوب، حرفه ای پول ساز

امروزه با توجه به شرایط بد اقصادی بزرگترین دغدغه مردم درامد زایی شده است . همه ما ایرانی ها در  تمامی  شغل ها نهایت توان خود را میزارند تا به در امد دلخواه برسند اما بعضی از حرفه ها هستند که به طرز قابل توجه ای پتانسیل و امکان در امد زایی بهتری دارند . یکی از این حرفه ها برش سی ان سی چوب یا به عبارت دیگر دستگاه سی ان سی است . در ادامه ضمن معرفی دستگاه سی ان سی راه های درامدزایی از آن نیز به شما معرفی میکنیم.

دستگاه چوب بر سی ان سی چیست؟

نام دستگاه  سی ان سی ((cnc))  برگرفته از مخفف Computer Numerical Control   است این عبارت به معنای  کنترل رقمی رایانه ای است که احتمالا برای شما انچنان عبارت قابل فهم و درکی نیست . در حقیقت دستگاه سی ان سی چوب ابزاری است که با آن با استفاده از رایانه میتوان بر روی فلز یا چوب تغییراتی را به وجود اورد . البته عمدتا از این دستگاه برای چوب بری استفاده میشود و راهنمایی که شما در حال مطالعه آن هستید مبتنی بر دستگاه سی ان سی چوب بر است . اگر هنوز متوجه کارکرد دستگاه سی ان سی نشده اید باید بگویم که این دستگاه درواقع یک فرز صنعتی و تمام اتوماتیک است که زبان عام و غیر تخصصی اشکالی که شما در رایانه خود وارد دستگاه میکنید را روی چوب با برش اجرا میکند .در حقیقت این دستگاه عمل برش را کاملا بر عهده میگیرد و شما به عنوان اپراتور دستگاه صرفا مسئولیت  تهیه و تدوین نقشه را باید به عهده بگیرید . دلیل احتیاج انسان ها به چوب بر سی ان سی عمدتا تولید نقش و نگار های پر جزعیات و دشوار است . زیرا نیرو انسانی ممکن است در این روند خطا کند و اگر هم همه چیز به خوبی و خوشی پیش برود هزینه نیرو کار در نهایت بیشتر از تمامی هزینه های این دستگاه است . در ضمن دستگاه سی ان سی بسیار دقت بالایی دارد و نقش هایی را اجرا میکند که اپراتور انسانی خواب آن را نیز نمیبینند.  از این دستگاه برای ساخت وسایل چوبی مانند کابینت و مبل و کارهای ظریف عمدتا هنری  مانند تندیس قاب عکس دیوارنگاره ها و تقریبا هرچیزی که نیاز به تراش کاری دارد استفاده میشود.

انواع دستگاه((cnc)) سی ان سی چوب

دستگاه های سی ان سی چوب به دو دسته کلی عمودی و افقی تبدیل میشوند . عملکرد این دستگاه ها تقریبا یکی هستند اما همان تفاوت های کوچک باعث تفاوت کاربرد های آن ها میشوند .

دستگاه چوب بری سی ان سی عمودی

دستگاه سی ان سی عمودی دستگاهی سازگار تر و ارزان تر نسبت به برادر افقی خود است و به همین واسطه از محبوبیت بیشتری برخوردار است .حرکت عمودی این دستگاه عمدتا مناسب دریل کاری و سوراخ کاری است .

دستگاه چوب بری سی ان سی افقی

درست است دستگاه سی ان سی افقی گرون تر از نسخه عمودی این دستگاه است اما درکنار گران بودن این دستگاه سرعت را نیز ارائه میدهد . در حقیقت بیشتر کارگاه های کوچک و بزرگ به همین علت از این دستگاه استفاده میکنند و تقاضا برای ان نیز زیاد است . در ضمن این نوع از دستگاه سی ان سی انعطاف پذیری بیشتری دارد و به دلیل شکل کلی دستگاه مقاومت بیشتری را نیز ارائه میدهد . در حقیقت استحکام یکی از مهم ترین فاکتور های تایین قیمت دستگاه سی ان سی است .

خدمات سی ان سی چوب، حرفه ای پول ساز

چگونه میتوان از دستگاه سی ان سی چوب درامد زایی کرد ؟

حال که با  کاربرد های این دستگاه اشنا شدید به نظرم زمان ان رسیده است که به رسالت این مقاله برگردیم . چگونه میتوان با دستگاه مذکور پول در اورد ؟ ایا واقعا این دستگاه انطور که گفته میشود پولساز است ؟

چه انتظاری باید از دستگاه سی ان سی داشت؟

همه جای دنیا در همه کسب کار های دنیا ابتدا باید دید خدماتی که قرار است برای فروشنده در امد زایی کند اصلا مخاطبی دارد یا خیر . اصلا هزینه ها با در امد  همخوانی دارد و در نهایت این حرفه برای فروشنده درامدزا خواهد بود یا خیر؟ . دستگاه سی ان سی هم از این قاعده پیروی میکند و شما باید ابتدا انتظار های خود را از دستگاه سی ان سی مشخص کنید . حقیقتا دستگاه سی ان سی یک دستگاه کاربردی است که خیلی از کسب کار ها به ان وابسطه هستند اما ! :

  • ایا شما واقعا توانایی سرمایه گذاری روی این دستگاه و صبر برای سود دهی را دارید ؟
  • ایا امکان تهیه مواد اولیه برای آن را دارید ؟
  • اصلا تیم شما توانایی و مهارت کار کردن با آن را دارد ؟
  • ایا اصلا دستگاه سی ان سی مناسب سرمایه گذاری است؟
  • ایا توانایی مذاکره با مشتری ها را دارید ؟
  • در مکانی که قصد کار دارید به مقدار مناسبی مشتریان احتمالی سکونت دارند؟
  • ایا محصول نهایی شما قیمتی رقابتی خواهد داشت ؟
  • نقطه قوت محصول شما چه چیزی خواهد بود؟
  • ایا اصلا زمانی برای سرمایه گذاری روی این دستگاه دارید ؟

سوال هایی که مطرح کردیم ابتدایی ترین سوال هایی هستند که میشد مطرح کرد . درحقیقت هدف از مطرح کردن این سوال ها این است که شما اهمیت رو راست بودن و سوال پرسیدن را نشان دهیم. شما قبل از اینکه در این حرفه مشغول شوید باید با خود رو راست باشید و اطمینان حاصل کنید توانایی کسب در امد در این حرفه را دارید . اگر با خود رو راست بودید و این توانایی را در خود میبینید که در این حرفه مشغول شوید در ادامه به شما  چند راه کسب درامد از سی ان سی را معرفی خواهیم کرد .

تنوع مشاغل مرتبط با دستگاه سی ان سی چوب

همانطور که قبلا اشاره کردم دستگاه سی ان سی دستگاه محبوب و پرتقاضا ای است و شما کمترین نگرانی را باید در رابطه با پیدا کردن کسب کار های وابسته داشته باشید در حقیقت شما باید بیشتر نگران سود ده کردن روند کاری خود باشید زیرا شما صرفا با دستگاه سی ان سی چوب بری نیرو کار و برق کافی میتوانید در شاخه های زیر مشغول به کار شوید :کارگاه تولید تخته چوبی/ کارگاه خانگی با دستگاه سی ان سی کوچک/کارگاه تولید مبل /کارگاه تولید سرویس خواب/کارگاه تولید لوازم اداری/کارگاه ساخت اباژور چوبی /کارگاه تولید و حکاکی چوب/ کارگاه تولید لوازم زینتی ……………….

کلام اخر

همانطور که مشاهده کردید ما به شما حرفه های وابسته به دستگاه سی ان سی را معرفی کرده و به طور کلی چرخی در دنیای این دستگاه کاربردی زدیم . در نهایت هم به نظرم باید به این بپردازیم که ایا از طریق دستگاه سی ان سی چوب بری میتوان به در امد رسید ؟ به نظرم این سوال را باید از خودتان بپرسید. مهارت ها و شایستگی های خود را با منابع خود مقایسه کرده و تصمیم بگیرید . زیرا به طور کلی این حرفه پتانسیل و امکان پیشرفت زیادی دارد و اگر در ان به اندازه کافی تلاش کرده و وقت بزارید شک نکنید که در ان موفق خواهید شد .

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا