آموزش صنعتی

بهترین مارک آسیاب عطاری کدومه؟ ایرانی بخرم یا خارجی؟

برندهای مختلفی در بازار اعم از داخلی و خارجی و در سایزهای مختلف وجود داره. در حال حاضر با فراهم بودن بستر اینترنت، خیلی از شرکت ها علاوه بر فروش حضوری، فروش اینترنتی و ارسال به نقاط مختلف کشور را هم دارن. بنابراین شما با حجم انبوهی از برندها و مدل های آسیاب مواجه هستین. اما سوال اینجاست، آیا تمام مدل های موجود در بازار ارزش هزینه کردن دارن؟ برای خرید بهترین مارک آسیاب عطاری چه نکاتی را باید درنظر داشت؟ برند خارجی بهتر یا ایرانی ؟

ما در این پست قصد داریم شما را با تمام جزئیات شناخت یک دستگاه آسیاب برقی عطاری خوب آشنا کنیم. پس تا پایان همراهمون باشین:

احتمالا بعد از کلی تحقیق بازار و پرس و جو برای خرید آسیاب عطاری ، این جمله را زیاد شنیده باشین که” اگر قصد داری کل پولت را دور بریزی، آسیاب چینی بخر!

البته تحقیق زیادی هم نمیخواد و آدم با شنیدن ساخت چین در کنار قیمت پایین، متوجه کل داستان میشه! چون هرطور محاسبه کنین بازم منطقی نیست که یک کالای وارداتی اختلاف قیمتی قابل توجه با نمونه داخلیش داشته باشه!

خب داستان چیه؟

 

چرا خرید آسیاب چینی ضرره ؟!  

نمیخوام بگم الزاما آسیاب چینی بخرین یا نه. اما قصد دارم چند تا حقیقتی که احتمالا تا حالا نشنیده باشین را براتون بازگو کنم. بعد شنیدنش این شما هستین که تصمیم گیرنده اید!

مدت هاست که اسم آسیاب های ارزان قیمت چینی بر سرزبان ها افتاده. اما نه بخاطر کیفیت، صرفا بخاطر ارزان قیمت بودن! که اتفاقا همین مورد موجب ترغیب افراد زیادی برای خرید میشه. البته که قیمت مساله خیلی مهمی در تصمیم گیریه اما نباید همه چیز را فدای آن کرد. چون احتمال افت بازدهی دستگاه یا خراب شدنش بعد از مدت کوتاه، بسیار زیاده. مشکل اصلی هم دقیقا از جایی شروع میشه که خدمات پس از فروش مناسب یا تعویض قطعات وجود نداره! اینجاست که همون بودجه اولیه ای که صرف خرید آسیاب ارزان قیمت چینی کرده بودین را هم از دست میدین و ناچارید کار را تا خرید آسیاب بعدی تعطیل کنین.

مساله ای که هست اینه که تو اطلاعات فنی که برای این اسیاب های خارجی چینی درج شده، احتمال درج اطلاعات اشتباه زیاده. بر اساس همین شک، یکی از دوستان تولید کننده داخلی بعد از بازکردن یه مدل آسیاب معروف که خیلی تو ایران برند شده ؛ متوجه

تفاوت اطلاعات درج شده برای مشخصات دستگاه شد. مثلا قدرت موتور خیلی کمتر از چیزی بود، که نوشته شده بود! همین یه عامل به تنهایی قدرت عملکرد دستگاه را کم میکنه و بازدهی کار را پایین میاره و باعث از کار افتادن دستگاه بعد از مدت کوتاهی میشه!

از طرف دیگه همونطور که پیش تر اشاره شد، موقع تعویض قطعات، به دردسر میفتین.چون یا قطعات خود دستگاه توی بازار نیست یا برای پیدا کردنش به مشقت میفتین. این مورد را از خیلی از مشتریانی که تجربه خرید آسیاب های خارجی داشتن شنیدیم! برا همین بعد از تست دستگاه، اولین سوالی که میپرسن درخصوص تعویض قطعاته! خیلی وقت ها هم بخاطر عدم کارایی درست، پودرینگی کم، سرعت عمل پایین، داغ کردن دستگاه و بالا بودن تایم استراحت در مقایسه با تایم کارکردشون، کار کردن باهاشون آدم را کلافه و کاملا از ادامه کار منصرف میکنه.

نکته دیگه درخصوص بدنه، محفظه داخلی و تیغه هاست که بعد از موتور، از مهم ترین قسمت های یک آسیاب برقی عطاری هستند. بنابراین باید نسبت به طراحی،نوع متریال و موتوری مصرفی دستگاه، حساسیت کافی به خرج بره. چیزی که اصلا تو این نمونه آسیاب چینی دیده نشد. البته جای تعجبی هم نداشت، با این قیمت، بیشتر از این هم نمیشد انتظار داشت. داخل محفظ هم از ورق استیل نازکی استفاده شده بود که باعث خراب شدن وکاهش عمر دستگاه میشه.

خب فکر میکنم اشاره به همون مورد اول برای تصمیم گیری کافی بود. اما آیا صحبت های فوق دال بر خرید هر نوع دستگاه آسیاب صنعتی عطاری میشه؟ قطعا خیر اما با وجود این همه برند و سازنده بازار چطور میشه یک اسیاب خوب را از بد تشخیص داد؟

 

راه های تشخیص و خرید بهترین مارک آسیاب عطاری

از جمله نکاتی که قبل از خرید آسیاب عطاری صنعتی باید درنظر گرفت عبارت اند از:

  • خروجی کاملا یکدست و پودر شده، بدون نیاز به الک کردن
  • بدنه مقاوم و با قابلیت خنک کنندگی موتور
  • توانایی آسیاب انواع مواد سخت و نرم در کم ترین زمان
  • تایم استراحت کوتاه در مقایسه با عملکرد
  • دارای مش ( توری) در چندین سایز
  • بدون نیاز به زیرسازی و فونداسیون
  • بدون ذره ای گرد و غبار
  • شاسی سالم و مستحکم
  • موتور قوی و برند
  • امکان تعویض آسان قطعات
  • ایمنی بالا و نظافت آسان
  • تیغه های تیز و برنده
  • بازدهی بالا
  • سروصدای کم
  • بدون لرزش
  • کاربری آسان
  • گارانتی محصول
  • خدمات پس از فروش واقعی
  • قابل سفارشی سازی

 

چند مدل آسیاب عطاری داریم؟ 

بسته به گنجایش و ظرفیت روزانه میشه از انواع آسیاب صنعتی عطاری، نیمه صنعتی و رومیزی استفاده کرد.

برای گنجایش های 3 تا 30 کیلو در ساعت که عموما مصارف خانگی، مغازه های عطاری، آزمایشگاه ها و … میشه، از آسیاب های کوچک تر که با نام آسیاب رومیزی عطاری در بازار به فروش میرسن استفاده میشه.

برای کارگاه های و تولیدی هایی که با ظرفیت حداقل 50 کیلوگرم در ساعت سروکار دارن، نمونه های آسیاب عطاری نیمه صنعتی پیشنهاد میشه. اگه این ظرفیت خیلی بیش تر باشه باید به دنبال خرید آسیاب صنعتی عطاری باشین.

این نکته را هم بگم که اگه میگیم آسیاب عطاری صرفا قابل استفاده برای مواد عطاری نیستن و میتونن حتی برای آسیاب و پودر کردن استخوان، انواع غلات، هسته سنجد و خرما، آسیاب شکر، قهوه، مواد شیمیایی،دارویی، ارایشی بهداشتی، گیاهان دارویی و دیگر مواد صنایع غذایی … استفاده بشن.

برای خرید، دریافت مشاوره رایگان یا استعلام جدیدترین قیمت انواع اسیاب ها از خود تولید کننده و با قیمت تولیدی، به سایت نیکوپک سربزنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا