اخباراطلاعات صنعت

انواع ماشین ظرفشویی خانگی، مزایا و معایب هریک

پیشرفت تکنولوژی باعث طراحی و ایجاد دستگاه‌هایی شده که به زندگی راحت‌تر انسان کمک زیادی می‌کنند. یکی از این دستگاه‌ها، انواع ماشین ظرفشویی خانگی است که باعث صرفه جویی در وقت شده و قدرت بی نظیری در تمیز کردن ظروف دارند. ماشین ظرفشویی در مدل‌های مختلفی تولید می‌شود و بسته به طراحی، دارای امکانات متفاوتی خواهد بود. اگر قصد دارید یک ماشین ظرفشویی به منزل خود اضافه کنید، در این مقاله همراه ما باشید تا به بررسی انواع ماشین ظرفشویی خانگی بپردازیم.

انواع ماشین ظرفشویی خانگی کدامند؟

ماشین‌های ظرفشویی خانگی در سه مدل مختلف تولید می‌شوند که بسته به نیاز خود می‌توانید یکی از این مدل‌ها را خریداری نمایید.

  • ماشین ظرفشویی خانگی توکار

در آپارتمان‌های امروزی که مساحت کمتری دارند، ماشین ظرفشویی خانگی توکار بهترین انتخاب است. این مدل ظاهر شیکی به آشپزخانه شما هدیه داده و برای دکوراسیون داخلی مدرن کاربرد دارد. ماشین ظرفشویی خانگی توکار معمولا زیر سینک ظرفشویی نصب شده و یا همانند یک ماشین ظرفشویی زیرکانتری و هیچ فضای اضافه‌ای از آشپزخانه را درگیر نمی‌کند.

بشقاب های چیده شده در ماشین ظرفشویی

ظرفیت ماشین ظرفشویی خانگی توکار تقریبا مشابه ماشین رومیزی است و تنها از لحاظ طراحی و شکل ظاهری با یکدیگر تفاوت دارند. انتخاب این نوع ماشین ظرفشویی مزایای زیادی به همراه دارد اما یکی از نقاط ضعف آن برای برخی از افراد، این است که امکان جابجایی آن وجود ندارد. ماشین توکار در داخل کابینت قرار گرفته و در صورت نیاز به تغییر مکان نصب آن، دچار مشکل خواهید شد. از آنجایی که برخی از افراد علاقمند به تغییر دکوراسیون منزل خود در فواصل کوتاه مدت هستند، با خرید ماشین ظرفشویی توکار محدودیت بیشتری خواهند داشت.

  • ماشین ظرفشویی خانگی رومیزی

از محبوب‌ترین انواع ماشین ظرفشویی، ماشین ظرفشویی خانگی رومیزی است که بر روی کابینت‌ها قرار گرفته و جابجایی آن‌ها راحت است. این مدل از دستگاه‌ها مصرف انرژی و آب پایینی داشته و ابعاد کوچکی دارند که امکان نصب آن‌ها در هر آشپزخانه‌ای را فراهم می‌سازد.  ماشین ظرفشویی خانگی رومیزی برای خانواده‌هایی 6 الی 8 نفره مناسب بوده و برای ظرفیت‌های بیشتر، لازم است از نوع ایستاده استفاده کنید.

  • ماشین ظرفشویی خانگی ایستاده

ماشین ظرفشویی مبله یا ایستاده به نسبت دو مدل دیگر، ظرفیت بیشتری داشته و برای خانواده‌های پرجمعیت کاربرد دارد. برای نصب ماشین ظرفشویی خانگی ایستاده نیاز به اختصاص فضای کافی برای جای دادن دستگاه خواهید داشت و برای آشپزخانه‌های کوچک مناسب نیست و در آبعاد بزرگتر به آن ماشین ظرفشویی صنعتی می گویند.

بررسی ماشین ظرفشویی خانگی رومیزی و ایستاده

برای اغلب خریداران انتخاب بین ماشین ظرفشویی خانگی رومیزی و ایستاده کمی گیج کننده است. به طور کلی بزرگ‌ترین تفاوت این دو در نحوه نصب‌ آن‌هاست که بسته به متراژ منزل می‌توان بهترین گزینه را خریداری کرد. در صورتی که در آشپزخانه فضای خالی برای نصب کردن دستگاه جدیدی دارید، نوع ایستاده مناسب است و در صورتی که قصد دارید آن را بر روی کابینت قرار دهید، باید ماشین خانگی رومیزی تهیه کنید.

علاوه بر مساحت آشپزخانه، تعداد اعضای خانواده را نیز باید در نظر بگیرید. اگر خانواده‌ای کم جمعیت بوده و مهمان زیادی هم ندارید، ماشین ظرفشویی رومیزی پاسخگوی نیاز شما خواهد بود اما در صورتی که خانواده پر جمعیتی دارید و مهمانی‌های زیادی برگزار می‌کنید، ماشین ظرفشویی ایستاده انتخابی مطمئن است.

ظرف های کثیف در ماشین ظرفشویی

از لحاظ سرعت شست و شو ماشین ظرفشویی رومیزی برتری دارد. از آنجایی که این دستگاه کوچک‌تر بوده و تعداد ظروف کمتری را در هر چرخه تمیز می‌کند، سرعت آن هم بیشتر از ماشین ظرفشویی ایستاده است.

در کنار تمام ویژگی‌های انواع ماشین ظرفشویی خانگی، باید بودجه خود برای خرید آن را نیز در نظر بگیرید. ماشین‌های ظرفشویی خانگی با ابعاد و امکانات مختلفی تولید می‌شود و طبیعی است که ظرفیت‌های بالاتر دارای قیمت بیشتری نسبت به مدل‌های کوچک و قدیمی‌تر باشند.

انواع ظرفیت ماشین‌های ظرفشویی خانگی

رایج‌ترین ظرفیت‌های ماشین ظرفشویی خانگی عبارتند از:

  • ماشین ظرفشویی خانگی برای خانواده 6 الی 8 نفره

کوچک‌ترین نوع ماشین‌های ظرفشویی، این مدل‌ها هستند که برای خانواده‌هایی با 8 عضو و کمتر کاربرد دارد. با وجود ابعاد کوچک توانایی شستن 70 الی 110 ظرف را در چرخه دارد.

  • ماشین ظرفشویی خانگی برای خانواده 12 نفره

برای خانواده‌های پرجمعیت‌تر، ماشین ظرفشویی خانگی برای خانواده 12 نفره انتخابی ایده‌آل است که در هر چرخه 150 ظرف را شست و شو می‌دهد.

  • ماشین ظرفشویی خانگی برای خانواده 14 نفره

بزرگ‌ترین نوع ماشین ظرفشویی خانگی، ماشینی با ظرفیت 14 نفره است که در هر چرخه 150 تکه ظرف را می‌شوید.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا