آموزش صنعتی

آموزش تعمیر پکیج

چطور باید شغل تعمیرکاری پکیج را انتخاب کنیم؟ آیا برای این کار باید در دوره آموزش تعمیر پکیج شرکت کرد؟ در این مقاله به تمامی سوالات پاسخ خواهیم داد. تعمیرات و مشاغل فنی چند سالی است که رشد زیادی داشته­اند و افراد زیادی متقاضی این شغل هستند یا می­خواهند از پایه آن را یاد بگیرند. به ­همین جهت امروز به ­سراغ این موضوع رفته­ایم و قصد داریم ابعاد مختلف آن را بررسی کنیم. اگر می­خواهید درباره این موضوع اطلاعات بیشتری به­ دست بیاورید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

پکیج چگونه کار می­کند؟

این وسیله بسیار شبیه به آبگرمکن بوده و همانند آن بر روی دیوار نصب می­شود. می­توان پکیج را به ­نوعی آبگرمکن هم دانست. البته در واقع، ترکیبی از سیستم موتورخانه و آبگرمکن محسوب می شود. چرا که همزمان هم با گرم­کردن آب نیاز خانه را برطرف می­کند و هم موتورخانه کوچکی برای گرمایش آن است.

در دوره آموزش تعمیر پکیج، خواهید آموخت گرمایش آب در پکیج تقریبا مشابه آبگرمکن عمل می­کند. زمانی که شما شیر آب را باز می­کنید این پیغام به برد دستگاه از طریق سنسور­ها منتقل می­شود. سپس مشعل آن فعال شده و آب ورودی در دستگاه از این طریق گرم خواهد شد. پکیج می­تواند از طریق لوله­هایی که در کف خانه شما وجود دارد، گرمایش خانه را تامین کند.

کار تعمیر پکیج چگونه است؟

مشاغل فنی متعدد و مختلف هستند. یکی از مشاغل فنی که اتفاقا طرفداران زیادی هم دارد تعمیر پکیج است. بسیاری از افراد با دوره­های آموزش تعمیر پکیج به این شغل روی می­آورند. این شغل از بازار کار عالی و آینده خوبی برخوردار است.

بر اساس آمار؛ با پیشرفت جوامع، نیاز به تعمیرکاران فنی رو به افزایش است. در پروژه­های ساختمانی جدید استفاده از پکیج و نوع گرمایش آن بسیار محبوب شده و اکثر ساختمان­های جدید از این سیستم برای خود استفاده می­کنند.

تعمیرکاران نیز به­ دنبال همین نیاز، رشد کرده­اند و متقاضیان زیادی یافته­اند. صرفه اقتصادی و نتیجه مطلوب از دلایل استفاده از پکیج در ساختمان­سازی است.

درآمد تعمیرات پکیج چقدر است؟

درآمد در این شغل کاملا بستگی به مهارت و توانایی شما خواهد داشت. امور فنی دارای اصولی هستند که شما می­توانید آنها را به ­راحتی یاد بگیرید. معمولا با یک دوره آموزش تعمیر پکیج دیواری که توسط آموزشگاهی معتبر مانند آموزشگاه فنی حرفه ای  دکتر برد  ارائه می­شود، شما اطلاعات کافی برای تعمیرات را به­دست خواهید آورد.

باقی مسیر به مهارت شما و میزان تجربه بستگی دارد. هر چقدر که بیشتر علاقه داشته باشید و تجربه بیشتری به­ دست بیاورید، کار ساده­تر خواهد شد. خواهید دید که مشتریان خود به سراغ شما خواهند آمد با همین روش درآمد شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد. بر اساس آمار ارائه ‌شده، یک تعمیرکار ماهر می­تواند در ماه بین 12 تا 20 میلیون تومان درآمد داشته باشد.

تعمیرکار پکیج چه کسی است و چه مسئولیت­هایی دارد؟

چنین فردی باید آموزش تعمیر پکیج را دیده و نصب آن را به ­خوبی بداند. برد الکترونیک یکی از مهم­ترین اجزای پکیج است و خرابی آن مشکلات جدی به بار خواهد آورد. یک تعمیرکار باید تمامی اجزای برد و دیگر سیستم­ها از جمله ترموستات­ها، پرشر سوییچ، فن تخلیه دود، پمپ سیرکولاسیون و … را بشناسد و توانایی تعمیر آنها را داشته باشد.

تعمیرکار پکیج بودن مسئولیت بزرگی است؟

پکیج معمولا با گاز شهری یا برق کار می­کند و حساسیت زیادی دارد. این محصول چون جزء محصولات مصرفی است احتمال خرابی در آن بالاست و معمولا می­بینیم که آنها پیش از شروع فصول سرد سال نیاز به سرویس دارند.

افراد غیرمتخصص و ناآشنا به ­کار که آموزش تعمیر پکیج را نگذرانده­اند، آسیب­های جبران­ناپذیری را به ملک و جان افراد داخل خانه وارد خواهد کرد.

آموزش تعمیر پکیج

آیا لازم است که ما یک دوره آموزشی را سپری کنیم؟

این آموزش باید به ­شکلی جامع و حرفه­ای در اختیار شما قرار بگیرد. روش­های زیادی برای این کار وجود دارد. برای مثال ممکن است بسیاری از افراد ترجیح دهند به جای گذراندن آموزش تعمیر پکیج، برای یک فرد متخصص کار کنند و به­ مرور زمان از او کار یاد بگیرند.

این روش پر از پیچیدگی است. اول از همه اینکه شما باید مدت زمان زیادی را سپری کنید تا کار را یاد بگیرید. نکته دوم اینکه شما نمی­توانید برای خود کار کنید و زیر نظر فرد دیگری هستید. بهترین راه این است که در یک دوره آموزش تعمیر برد پکیج تخصصی شرکت نمایید تا پیچ­وخم کار به ­خوبی برای شما مشخص شود.

دوره­های حرفه­ای به شما مدرک معتبر نیز اعطا خواهند کرد. پس از گذراندن دوره، شما می­توانید به ­عنوان یک متخصص پکیج شروع به­کار کنید و سپس در این مسیر تجربه به­دست بیاورید.

آموزش تعمیر پکیج

دکتر برد به­ عنوان یک مجموعه تخصصی آموزش تعمیر پکیج؛ در طول سال دوره­های حضوری و نیمه­حضوری تعمیرات انواع برد­های الکترونیک را برگزار خواهد کرد. شما می­توانید در دوره آموزش تعمیرات لوازم خانگی شرکت کنید و بخش پکیج را انتخاب نمایید.

دکتر برد از سال 92 شروع به­کار کرد و یکی از حرفه­ترین­ها در حوزه خودش لقب گرفت. از مزیت­های دوره­های دکتر برد این بوده که شما با هر سن و جنسیتی می­توانید در دوره­ها شرکت کنید. آنها تلاش می­کنند که با اطلاعات به­روز و تکنولوژی­های پیشرفته بهترین سطح از دوره را به هنرجویان خود ارائه دهند.

در ادامه توضیحات بیشتری درباره دوره آموزش تعمیرات پکیج دکتر برد به شما خواهیم داد.

دوره آموزش تعمیرات پکیج

این دوره حضوری برگزار می­شود و دو دوره مستقل را شامل می­شود. شما می­توانید در دوره برد پکیج یا نصب و تعمیرات آن شرکت کنید. سرفصل­های این دو دوره آموزش تعمیر پکیج متفاوت هستند و به­ ترتیب 15 و 20 ساعت آموزش خواهند داشت.

سرفصل­های دوره برد پکیج

این دوره شامل سرفصل­های بسیاری است. در این قسمت بخشی از آنها را برای شما ذکر خواهیم کرد. به جرات می­توان گفت که دوره برد دکتر برد یکی از کامل­ترین دوره­ها برای یادگیری این فن است. سرفصل­های آن عبارتند از:

  • ترانسفورماتور، تست رگلاتور، تست رله، پل دیود، کریستال
  • آموزش صحیح تست ایسی (حافظه، میکرو، درایور)
  • آموزش پروگرام­کردن ایسی حافظه
  • اموزش دیتا شیت ایسی­ها و قطعات مختلف
  • آموزش صحیح تست ترایاک در دوره آموزش تعمیر پکیج
  • آموزش استفاده لامپ سری برای تعمیرات برد پکیج
  • آموزش بستن سنسورها در انواع پکیج (ان‌تی‌سی)
  • و …

سرفصل­های دوره تعمیرات و نصب

در این بخش نیز سرفصل­های جامع و متنوعی را شاهد هستیم. سرفصل­های این دوره عبارتند از:

  • آموزش اجزاء قطعات داخلی
  • آموزش خرابی‌های برد اکترونیک
  • آموزش انواع قطعات مجری فرمان
  • آموزش قطعات مکانیکی
  • و …

لیست کامل سرفصل­های هر دو دوره را می­توانید در سایت دکتر برد ببینید.

جمع­بندی

در این مقاله به دوره آموزش تعمیر پکیج و مزایای آن پرداختیم. تعمیرات یکی از مشاغلی است که در آینده نزدیک مردم به آن نیاز زیادی پیدا خواهند کرد. تعمیرکار خوب و ماهر در جامعه کم شده و به­ همین علت بسیاری از مردم به­ دنبال فردی هستند که در کار خود بهترین باشد.

بر همین اساس شما می­توانید به یکی از بهترین­های این رشته تبدیل شوید. کافی­است کار خود را با علاقه و ممارست آغاز کنید و روز­به­روز در آن پیشرفت نمایید. طولی نخواهد کشید که به یکی از بهترین تعمیرکاران پکیچ تبدیل خواهید شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا