آموزش صنعتیاستارتاپ

تفاوت دستگاه بسته بندی سیل و سیل وکیوم

دستگاه بسته بندی سیل از دستگاه های پرکاربرد در صنعت بسته بندی است که با عنوان سیل وکیوم نیز شناخته می شود. این دو دستگاه تفاوت هایی با هم دارند که در ادامه این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

از مهم ترین مواردی که در بحث فروش مواد غذایی در نظر گرفته می شود، بسته بندی محصول است که اگر به صورت بهداشتی و با ظاهر مناسب انجام شود، فروش محصول و سود حاصل از آن به مراتب بیشتر خواهد شد.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و تولید دستگاه های بسته بندی مختلف، مواد غذایی به شکل های متنوعی عرضه می شوند. به طور کلی با توجه به ماهیت محصول، شکل، زمان و مکان مصرف آن از پاکت های سلفونی، ظروف پلاستیکی و شیشه ای، قوطی ها، بطری ها و … استفاده می شود.

از دلایل بسته بندی مواد غذایی، نگهداری، حفاظت آن و طولانی تر کردن مدت زمان نگهداری محصول است. ایجاد شرایط فوق نیاز به ماشین آلات مخصوص به خود را دارد. یکی از اشکال بسته بندی، استفاده از ظروف پلاستیکی است.

پس از پرکردن محصول در ظرف، یک لایه لفاف بسته بندی مطالبق با جنس ظرف، بر روی دهانه آن پلمپ می شود. این کار به کمک دستگاه سیل قابل انجام است.

انتخاب شرکت سازنده دستگاه بسته بندی سیل یکی از موارد مهمی است باید در نظر گرفته شود. آراد ماشین از سازندگان موفق در حوزه ماشین آلات صنایع غذایی است. به منظور آشنایی با مدل های مختلف دستگاه سیل وکیوم به سایت aradmachinery.com مراجعه کنید.

 

دستگاه سیل چیست؟

سیل کردن به معنی مهر و موم کردن، پرس یا پلمپ کردن است. در بسته بندی ظروف پلاستیکی و شیشه ای، به منظور بستن دهانه ظرف با استفاده از یک لایه سلفون بسته بندی از دستگاه سیل استفاده می شود.

برای مشاهده مدل های مختلف این دستگاه و اطلاع از قیمت دستگاه سیل وکیوم آراد ماشین اینجا را کلیک کنید.

سیل کردن محصولات مختلف غذایی فواید زیادی دارد که در اینجا به چند مورد از آن اشاره می کنیم:

  • مانع از ورود هر گونه آلودگی و میکروب به داخل ظرف می شود
  • باربری ، حمل و نقل و جا به جایی محصول آسان می شود
  • باعث افزایش ماندگاری محصول می شود
  • ظاهر زیبایی به محصول می دهد

دستگاه سیل با توجه به مکانیزم آن، در دومدل حرارتی و القایی ساخته می شود.

یکی از مدل های سیل حرارتی، دستگاه سیل وکیوم است.

تفاوت دستگاه بسته بندی سیل و سیل وکیوم

دستگاه سیل حرارتی

دستگاه سیل حرارتی با مکانیزم های روتاری، خطی، کشویی ساخته می شوند که با توجه به قالب دستگاه، شکل ظروف، بدون هیچ محدودیتی در اشکال مختلف چهارگوش، بیضی، دایره و… بسته بندی محصولات را انجام می دهد.

درصورتی که دستگاه سیل امکان وکیوم کردن(خارج کردن هوای درون ظرف) ظرف وجود داشته باشد به آن سیل وکیوم گفته می شود.

 

دستگاه سیل روتاری:

این دستگاه برای بسته بندی انواع مواد غذایی مانند غذاهای آماده و نیمه آماده، ترشی، لبنیات، سبزیجات و…در ظرفیت های مختلف با قالب چرخشی یا گردان مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه سیل رومیزی:

این دستگاه در سه مدل دستی، نیمه اتومات و فول اتومات با قالب کشویی و با توجه به شکل و سایز ظرف مورد نظر جهت بسته بندی محصولات مختلف در ظرفیت های صنعتی، نیمه صنعتی و خانگی طراحی و ساخته می شود.

دستگاه سیل خطی:

به کمک دستگاه سیل وکیوم خطی می توان با سرعت بالاتری کار بسته بندی را انجام داد. این دستگاه معمولابه صورت سفارشی ساخته می شود و امکان طراحی قالب های دستگاه مطابق با شکل ظرف وجود دارد.

با نصب سیستم تزریق گاز و تاریخ زن حرارتی و پمپ وکیوم می توان یک محصول را با بسته بندی مناسب تولید و روانه بازار کرد.

با استفاده از سلفون های طرح دار می توان ظاهر خاص و شکیل تری به محصول بخشید.

دستگاه سیل خطی در کارخانه های تولید و بسته بندی مواد غذایی به کار گرفته می شود.

 

دستگاه سیل القایی:

دستگاه سیل القایی برای بسته بندی ظروف گرد درب دار مناسب هستند که در مدل های دستی، نیمه اتومات و اتومات ساخته می شوند.

دستگاه سیل القایی علاوه بر صنایع غذایی، در بسته بندی مواد آرایشی بهداشتی نیز بسیار پرکابرد است.

 

 

 

تفاوت دستگاه سیل وکیوم با دستگاه سیل

دستگاه سیل وکیوم از دستگاه های سیل حرارتی است و تفاوت این دستگاه با دستگاه های سیل در نصب پمپ وکیوم است که هوای موجود در ظرف را جهت افزایش ماندگاری محصول تخلیه می کند.

در دستگاه های سیل وکیوم می توان جهت بالا بردن زمان ماندگاری محصولات بسته بندی شده و حفظ شکل ظرف، پس از خروج هوای داخل ظرف، گازهای نگهدارنده به داخل بسته بندی تزریق کرد.

بسته بندی محصولاتی مانند میوه خشک، زیتون، گوشت و…با دستگاه سیل وکیوم انجام می شود.

در دستگاه بسته بندی سیل وکیوم، برای حرکت جک ها(حرکت کشوها در سیل های رومیزی و یا حرکت جک فوقانی جهت پرس شدن سلفون بر دهانه ظرف) از کمپرسور استفاده می شود.

تفاوت دستگاه بسته بندی سیل و سیل وکیوم

شرکت های سازنده دستگاه سیل پک

شرکت آراد ماشین یکی از سازندگاه موفق در حوزه بسته بندی است. این شرکت در ساخت ماشین آلات خود، از بهترین قطعات و تجهیزات استفاده می کند و با این وجود با قیمت بسیار مناسبی ماشین آلات خود را عرضه می کند.

ماشین آلات صنعتی معمولا به صورت سفارشی ساخته می شوند و متخصصان آراد ماشین با توجه به نیاز مشتری دستگاه های خود را طراحی و تولید می کنند.

دستگاه سیل وکیوم با تنوع بسیار بالا و مکانیزم های متفاوتی ساخته می شود.. برای اینکه این دستگاه متناسب با نیاز مشتری ساخته شود بهتر است تا پیش از خرید مواردی مانند تیراژ تولید، ابعاد و جنس ظرف، نوع محصول و موارد دیگر بررسی شود. ارائه مشاوره رایگان یکی از خدمات آراد ماشین به مشتریان خود است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا