دسته‌بندی نشده

بررسی انواع تجهیزات ایمنی راه و تجهیزات ترافیکی

علائم و نشانه های ایمنی زیادی وجود دارد که می توانید، در طول روز مشاهده کنید. “تجهیزات ایمنی راه ” یکی از این موارد پرکاربرد است. این تجهیزات در واقع لوازم و امکاناتی است که هدف اصلی آن ایجاد ایمنی در سطح راه ها و جاده ها است. کاهش ترافیک، پیشگیری از بروز تصادفات و… از جمله این مراد است. در این مقاله سعی داریم تا ضمن معرفی “تجهیزات ایمنی راه ” به پارامترهای مختلفی که می تواند، در زمان خرید و تشخیص این تجهیزات به شما کمک می کند، اشاره کنیم.

منظور از تجهیزات ایمنی راه چیست؟

وقتی از تجهیزات ایمنی راه سخن می گوییم در واقع طیف وسیعی از لوازم و امکاناتی مدنظر است که حتما در طول روز تعداد زیادی از آن ها را مشاهده می کنید. تمام خط کشی ها، چراغ های ترافیکی، تابلوهای راهنمایی و رانندگی، علائم هشدار و… در دسته تجهیزات ایمنی راه و ترافیک قرار می گیرد. تمام نهادها، سازمان ها و شرکت هایی که در این زمینه فعالیت دارند، سالانه هزینه زیادی را صرف تامین این تجهیزات می کنند. قیمت تجهیزات ترافیکی نیز تا حد زیادی تابع عوامل مختلفی مانند شرکت های تولیدکننده، کیفیت این تجهیزات و… است.

آنچه استفاده از این تجهیزات را به ضرورتی امکان ناپذیر در زندگی انسان ها تبدیل کرده است، کارایی است که این امکانات دارند. افزایش نظم در سطح خیابان ها و جاده ها، افزایش امنیت جانی و مالی شهروندان، کاهش ترافیک و مدیریت آن و متعاقب آن کاهش تصادفات و خسارت از مهمترین مواردی است که باعث شده استفاده از این امکانات به ضرورتی انکارناپذیر برای انسان ها تبدیل شود.

البته علاوه بر معابر عمومی و جاده ها می توان از این امکانات برای ساماندهی ترافیک در ورودی پارکینگ های مجتمع های تجاری، اداری و… نیز استفاده کرد.

در صورتی که قصد خرید این امکانات را داشته باشید، انتخاب فروشگاه های معتبر در مدیریت هزینه ها و نیز رضایت از کیفیت این محصولات بسیار تاثیرگذار است.

هر آنچه که باید درباره انواع تجهیزات ایمنی راه و تجهیزات ترافیکی، کاربردها و ویژگی های آنها بدانید پس از آشنایی با تجهیزات ایمنی راه نوبت به شناخت پارامترهای مختلف در تشخیص و خرید آن می رسد که در ادامه به طور کامل به آن می پردازیم:

انواع تجهیزات ایمنی راه و ترافیکی

ویژگی های تجهیزات ترافیکی

اولین نکته ای که لازم است درباره انواع تجهیزات ترافیکی و ایمنی راه بدانید، ویژگی هایی است که مزیت های زیادی برای آن ایجاد می کند. از مهمترین ویژگی های این تجهیزات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حفظ دید بهتر برای مدیریت ترافیک
  • پیشگیری از حواس پرتی در سطح جاده ها و بزرگراه ها
  • تضمین شرایط ایمنی راه ها در شرایط آب و هوایی مختلف
  • مدیریت ازدحام ترافیک
  • تضمین ایمنی کار بر جاده برای هدایت خودروها
  • حفظ کارایی و جریان جاده ها با کنترل سرعت خودروها

کاربردهای تجهیزات ترافیکی

آنچه باعث شده تا امروزه استفاده از این تجهیزات رواج داشته باشد، کاربردهایی است که می توان از این امکانات داشت. در حال حاضر در تمام دنیا از علائم ترافیکی برای کنترل ترافیک و هدایت عابران و خودروها در فضاهای عمومی و خصوصی استفاده می کنند ورودی پارکینگ ها،  محوطه های اداری، تجاری و صنعتی، سطح جاده ها، خیابان ها، معابر و… از جمله مکان هایی است که این تجهیزات در آن کاربرد دارد. سرعت گیرها، تابلوها، خط کشی ها، مخروط  و استوانه ترافیکی و…. از جمله لوازم ترافیکی پرکاربرد در محیط های مختلف است. به طور کلی هدف از کاربرد این تجهیزات پیشگیری از بروز تصادف و حوادثی است که می تواند جان انسان ها را تهدید و یا به آن ها خسارت وارد کند. از همین رو از موانع و تجهیزات مختلف استفاده می شود. البته که هر کدام از این تجهیزات دارای پیام های مختلفی است. به طور مثال استوانه های ترافیکی اغلب برای ایمن سازی ساختمانها در برابر ضربه عمدی و تصادفی وسایل نقلیه استفاده می شود. مدیریت ترافیک های معمولی و روانه در سطح جاده ها و بزرگراه ها نیز از دیگر کاربردهای این تجهیزات می باشد.

انواع تجهیزات ایمنی راه و ترافیکی

انواع تجهیزات ایمنی راه و ترافیکی

یکی دیگر از پارامترهای مهم دیگری که لازم است درباره این تجهیزات بدانید، انواع آن است. به صورت کلی لوازم مختلفی به عنوان تجهیزات ترافیکی مانند نیوجرسی، بشکه ایمنی، کاشن تانک، مخروط ایمنی، گل میخ و…. در بازار دیده می شود. اما به طور کلی این تجهیزات دارای دسته بندی مشخصی هستند که با توجه به پارامترهای مختلفی در این دسته بندی ها قرار می گیرند. انواع تجهیزات ایمنی ترافیکی شامل موارد زیر می باشد:

  1. تجهیزات ترافیکی عمودی: این تجهیزات که شامل انواع تابلوهای انتظامی، اخباری و اخطاری است برای افزایش ایمنی راهها و هدایت ترافیک کاربرد دارد. در واقع با این تابلوها می توان علائم هشدار را به رانندگان اطلاع داد.
  2. تجهیزات ترافیکی الکترونیکی: انواع چراغ های راهنمایی در این دسته قرار می گیرند. مزیت این نوع از امکانات ترافیکی می توان به حرکت منظم ترافیک، افزایش ظرفیت تقاطع و کاهش تصادفات اشاره کرد. البته قطع موقت جریان ترافیک در زمان های خاص نیز با این تجهیزات انجام می پذیرد.
  3. علائم افقی: انواع خط کشی ها و علائم مهم در سطح معابر که منجر به نظم در عبور و مرور می شود. از جمله این تجهیزات می توان به تجهیزات کنترل حجم مانند نیم راهبندها، انحراف دهنده ها و… اشاره کرد. تجهیزات کنترل سرعت مانند سرعت گیرها، گذرگاه های برجسته عابر پیاده و… نیز در دسته تجهیزات عمودی قرار دارد ولی در گروه علائم افقی شناخته می شود.

نکات مهم در خرید تجهیزات ایمنی راه و ترافیکی

زمانی که بخواهید این تجهیزات را خریداری کنید، لازم است به پارامترهای مختلفی دقت کنید. این نکات به شما کمک می کند تا در نهایت بهترین محصول را خریداری کنید. این نکات شامل موارد زیر است:

  • بررسی نیازمندی ها
  • انتخاب محل مناسب برای نصب تجهیزات
  • بررسی محیط و تشخیص تجهیزات مورد نیاز
  • بررسی عوامل مختلف در تعیین محل نصب
  • در نظر گرفتن محدودیت های مختلف مانند محدودیت های بینایی شهروندان و…

نتیجه گیری

استفاده از انواع تجهیزات ایمنی راه و ترافیکی یکی از مهمترین لوازمی است که می تواند در سطح معابر، خیابان ها و جاده ها علاوه بر ایجاد نظم ترافیکی، پیشگیری از تصادفات و مخاطرات را به همراه باشد. از همین رو امروزه انواع این تجهیزات در شهرهای کوچک و بزرگ به وفور استفاده می شود. نکته مهمی که باید درباره این تجهیزات در نظر گرفته شود کیفیت و کارایی بالای آن به منظور کاهش هزینه ها و افزایش دوام و ماندگاری این تجهیزات است. برای خرید این محصولات انتخاب فروشگاه های معتبر بسیار تعیین کننده است. فروشگاه  هترمن عرضه کننده انواع لوازم و تجهیزات ایمنی راه و ترافیک یکی از فروشگاه های معتبر برای خرید این محصولات است که می توانید از طریق سایت این شرکت و یا تماس با کارشناسان آن، اقدام کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا