دسته‌بندی نشده

نکات مهم در سفارش و ساخت گیربکس خورشیدی

سفارش و ساخت گیربکس خورشیدی نیازمند توجه به جزئیات فنی دقیق و کاربردی است. نخستین گام، تعیین دقیق مشخصات فنی مورد نیاز، از جمله نسبت دنده، قدرت خروجی و محدوده‌ سرعت است. این مشخصات باید بر اساس نیازهای عملیاتی و شرایط کاری محیط تعیین شوند. دوم، انتخاب قطعات مناسب برای دنده‌ها و سایر اجزای گیربکس، که تأثیر مستقیمی بر دوام و کارایی دارد، حائز اهمیت است. سوم، طراحی دقیق سیستم روانکاری و خنک‌کننده که برای جلوگیری از افزایش دما و ساییدگی بیش از حد ضروری است. همچنین، باید به تحمل‌های دقیق و هم‌راستایی اجزا توجه ویژه‌ای داشت. در نهایت، تست‌های کیفیت و عملکرد پیش از تحویل اطمینان از عملکرد مطلوب گیربکس را فراهم می‌آورند. این مراحل، با هدف ارائه‌ یک گیربکس خورشیدی که به خوبی پاسخگوی نیازهای خاص کاربر باشد، طراحی شده‌اند. در این مقاله به این نکات می‌پردازیم و راهنمایی‌تان می‌کنیم که ساخت گیربکس خورشیدی باید با توجه به چه مواردی انجام شود.

1. محاسبه میزان گشتاور خروجی برای تعیین سایز گیربکس خورشیدی

اولین نکته‌ای که باید هنگام سفارش ساخت یا خرید گیربکس خورشیدی به آن توجه داشته باشید، سایز گیربکس است که با توجه به محاسبات روی سازه مکانیکی تعیین می‌شود. به این منظور ابتدا تعیین کنید که گیربکس باید چه میزان نیرویی را اعمال کند و به عبارتی حداکثر گشناوری که قرار است داشته باشد، چقدر است. برای مثال اگر هدف از خرید گیربکس ساخت جرثقیل است، تعیین وزن سازه‌ای که جرثقیل قرار است با تسمه خود بلند کند، اهمیت بسیاری دارد.

در برخی موارد هدف از ساخت جرثقیل، جابه‌جایی خودروی 1 تا 2 تنی است و در مواردی جرثقیل در معادنی مورد استفاده قرار می‌گیرد که باید بتواند سازه‌های 5 تا 10 تنی را جابه‌جا کند. بر این اساس، هر چقدر که به گشتاور بیشتری نیاز باشد، جثه و سایز گیربکس خورشیدی بزرگ‌تر می‌شود. با افزایش سایز، قیمت گیربکس خورشیدی نیز افزایش می‌یابد.

2. میزان نسبت تبدیل؛ عاملی موثر در ساخت و قیمت گیربکس خورشیدی

اغلب گیربکس‌های خورشیدی کاهنده سرعت هستند. به این معنی که چرخش دنده خورشیدی مرکزی باعث چرخش دنده‌های پیرامون خود می‌شود. تفاوت در اندازه و قطر دنده خورشیدی با دنده‌های قمر، کاهش سرعت را به دنبال دارد. برای مثال اگر گیربکس خورشیدی در ورودی به اندازه 500 دور سرعت داشته باشد و چنین گیربکسی با نسبت تبدیل 100 کار کند، در خروجی 5 دور سرعت خواهد داشت. نسبت تبدیل با حرف i نمایش داده می‌شود.

در گیربکس‌های کاهنده با همان ضریبی که سرعت کاهش می‌یابد‎، قدرت بیشتر می‌شود. بنابراین نکته مهم دیگر در ساخت گیربکس خورشیدی، تعیین نسبت تبدیل است؛ به این معنا که گیربکس با چه نسبتی سرعت را کاهش و قدرت را افزایش دهد. هر چقدر که نسبت تبدیل گیربکس بیشتر شود، تعداد طبقات بیشتر شده و قیمت نهایی گیربکس خورشیدی افزایش می‌یابد.

گیربکس خورشیدی

 

3. تعیین درست ساختار ورودی؛ برای تامین انرژی گیربکس پلنتری

 

منبع تامین انرژی و به عبارتی منبع چیزی که قرار است گیربکس را فعال کند، باید تعیین شود. در سازه‌های مختلف اغلب به ورودی گیربکس خورشیدی خطی یا زاویه‌دار، الکترموتورهای  ACیا DCیا موتورهای هیدرولیکی (هیدروموتور) متصل می‌شود. وجود الکتروموتور یا موتور هیدرولیکی تعیین می‌کند که گلدونی و مشخصات نصب گیربکس به چه صورت باشد. از این رو تعیین منبع انرژی نکته مهمی است که باید هنگام سفارش و ساخت گیربکس خورشیدی در نظر گرفته شود.

نوع شافت خروجی

4. تعیین نوع شافت خروجی؛ نکته مهم در محاسبات گیربکس خورشیدی

 

مشخصات شافت خروجی و نحوه نصب گیربکس خورشیدی به سازه مکانیکی یکی از پارامترهای مهمی است که باید در سفارش و ساخت گیربکس خورشیدی رعایت شود. در واقع شافت خروجی تعیین می‌کند که گیربکس به چه طریقی به سازه مکانیکی متصل شود. انواع مدل‌های شافت خروجی گیربکس‌های خورشیدی عبارت‌اند از:

  • شافت تک خار
  • شافت هزار خار
  • هالو شافت
  • هالو بنفیکس
  • هزار خار مادگی
  • هزار خار نری

مشخصات ورودی و خروجی بر قیمت گیربکس خورشیدی تاثیری ندارند و صرفا امکاناتی هستند که مشتری باید آن‌ها را تعیین کند.

5. تعیین نحوه نصب گیربکس خورشیدی؛ آخرین نکته هنگام ساخت گیربکس

 

نکته آخر برای سفارش خرید و ساخت گیربکس خورشیدی این است که نحوه نصب آن را به سازه مکانیکی مشخص کنید. گیربکس‌ها به صورت پایه‌دار، فلنچ‌دار، خطی و زاویه‌دار طراحی و ساخته می‌شوند. در مواردی که گیربکس باید به زمین متصل شود، از گیربکس پایه‌دار استفاده می‌کنند. همچنین در صورتی که گیربکس قرار است با فلنچی به سازه متصل گردد، برای آن فلنچ می‌سازند.

گیربکس‌های خطی در مواردی مورد استفاده قرار می‌گیرند که محدودیت فضا وجود نداشته باشد. گیربکس‌های خطی با طول زیاد، ارزان‌ترین گیربکس‌های خورشیدی محسوب می‌شوند اما در صورتی که محدودیت فضا اجازه استفاده از این گیربکس‌ها را ندهد، گیربکس خورشیدی زاویه‌دار گزینه ایده‌آلی خواهد بود؛ چرا که این گیربکس‌ها با زاویه خود فضای کمتری را اشغال می‌کنند. قیمت گیربکس‎های پایه‌دار و زاویه‌دار به دلیل پایه و زاویه‌ای که برای آن‌ها درست می‌شود، قیمت بالاتری دارند.

ساخت گیربکس خورشیدی

ساخت گیربکس خورشیدی را به متخصصان هیدشاپ بسپارید

در این مقاله درباره 5 نکته مهمی که باید هنگام سفارش و ساخت گیربکس خورشیدی در نظر داشته باشید، توضیح دادیم. ساخت گیربکس‌های خورشیدی به مهارت فنی، دانش تخصصی و تجربه بالایی نیاز دارد و کار هر کسی نیست. همچنین در صورتی که این گیربکس‌ها با استفاده از متریال مرغوب و باکیفیت ساخته نشوند، طول عمر مفیدی نداشته و چندان طولی نمی‌کشد که به تعمیر نیاز پیدا می‌کنند. در نتیجه باید این کار را صرفا به افراد متخصص و آموزش‌دیده بسپارید.

مجموعه هیدشاپ با سال‌ها سابقه درخشان در زمینه واردات مستقیم از کشورهای اروپایی و فروش انواع قطعات انتقال قدرت یکی از بهترین فعالان در زمینه ساخت گیربکس‌های خورشیدی است. همچنین این فروشگاه گیربکس‌های خورشیدی باکیفیتی را از بهترین برندهای جهانی نظیر DANA BREVINI، BONFIGHLIOLI، REGGIANA ، ROLLSTAR  و … عرضه می‌کند که همه ضمانت‌نامه کتبی اصالت کالا دارند و با خدمات پس از فروش فوق‌العاده‌ای تحویل مشتری می‌شوند. امکان مشاوره فنی و تخصصی و ارسال رایگان از دیگر مزایای خرید گیربکس از هیدشاپ است. ضمن اینکه تمامی محصولات عرضه شده در این فروشگاه بدون واسطه و بنابراین با قیمت کمتری به فروش می‌رسند. برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت هیدشاپ به نشانی WWW.HYDSHOP.IR  مراجعه کنید یا با شماره تلفن‌های 02177737189 و 09333263829 تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا