دسته‌بندی نشده

نظافت دوره ای نمای ساختمان

چکیده : نظافت نمای ساختمان

نظافت و شستشوی نمای بنا به دلایل مختلف از اهمیت بسیاری برخوردار است. شستشوی یک بنا علاوه بر تمیزی و زیبایی نما، باعث می شود که نما عمر بیشتری داشته باشد و از هزینه احتمالی برای تعمیر و بازسازی نمای ساختمان جلوگیری می کند. از این رو داشتن یک برنامه مدون و دوره ای برای شستشوی نمای ساختمان، یک اصل مهندسی کاربردی بوده که در دنیای امروز به وفور مورد توجه و استفاده قرار گرفته است.

اهمیت شستشوی حرفه ای نما

شستشوی نما به صورت کلی به چندین روش انجام می گیرد. روش شستشو با آب قدیمی ترین روش شستشوی نما است. در این روش از آب گرم و پاک کننده نرم ویا واتر جت استفاده می شود. استفاده از واتر جت ها روش به صرفه و سریع است. از روش های دیگر که کاربرد زیادی دارند، می توان روش شستشو با مواد شیمیایی و غالبا مواد اسیدی را نام برد. از این مواد در شستشوی نما، برای پاک کردن آلودگی های سفت و چسبنده استفاده می شود.

روش دیگری که به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد، روش تراشیدن است که اصولا برای آلودگی های استفاده می شود که شستن و پاک کردن آن ها به سادگی میسر نیست. اما به دلیل آسیبی که این روش به ساختمان وارد می کند و مقداری از نما در آن تراشیده می شود، کمتر مورد پسند واقع می شود.

انتخاب روش مناسب برای شستشوی ساختمان، فرایندی تخصصی بوده که عواملی چون جنس نما، قطر و عمق آلودگی، جنس آلودگی، مدت زمانی که از شستشوی قبلی گذشته و… بستگی دارد. مثلا برای نماهای مقاوم که آلودگی زیادی دارند، مواد اسیدی کاربرد زیادی دارند، حال اگر همین نما سطح الودگی کمتری داشته باشد، می توان از شستشو با اب و واترجت استفاده کرد.

شستشوی حرفه ای نما صنعتی پر رقیب است. از این رو برای انجام آن ابتکار و تخصص حرف اول را می زند.همچنین سرعت عمل و عدم آسیب رسیدن به بنا نیز باید در دستور کار قرار بگیرد. ترکیب این موارد با کاهش هزینه، خود یکی دیگر از راه های موفقیت در این حوزه است. بنابراین سعی کنید در حد امکان برای شستشوی نما از یک تیم با تجربه و کاردان کمک بگیرید.

شستشوی دوره ای نما

شستشوی دوره ای نما ساختمان چیست؟

به طور کلی منظور از نظافت دوره ای در ساختمان، وجود فردی است که به صورت متناوب و در ساعات یا روزهای مشخصی در ساختمان حاضر شده و خدمات مورد نظر را ارائه دهد. در شستشوی نما نیز منظور تیم و یا شخصی است که به صورت دوره ای در ساختمان حاضر شده و از جرم گرفتن و کثیف شدن نما با شستشوی به موقع، جلوگیری کند. این کار علاوه بر زیبایی و تمیزی مستمر ساختمان، موجب افزایش طول عمر نما نیز می شود و به نوعی، یکی از فرایند های مهندسی را شامل می شود که در بخش تعمیر و نگهداری دسته بندی می شود.

امروزه شرکت های تجاری و ادارات برای حفظ ظاهر آراسته و جلوگیری از زوال نما، قراردادی با شرکت های شستشوی نما امضا می کنند که طی ان، اپراتور و یا نیروی متخصص شستشوی نما، به صورت تناوبی و در زمانی از پیش تعیین شده، به اداره و یا شرکت مورد نظر مراجعه کرده و بررسی لازم جهت شستشوی نمای مورد نظر میسر سازد.

در برج ها و ساختمان های که سرنشینان و ساکنان زیادی دارند نیز، شستشوی دوره ای نما، ایده ی مقرون به صرفه و هوشمندانه ای است. داشتن اشتراک شستشوی دوره ای این امکان را به ساکنان و یا کارکنان یک ساختمان می دهد که در سراسر طول سال، در ساختمانی تمیز و شکیل زندگی و یا کار کنند و به صورت کلی فضای مثبت تری ایجاد می کند.

علاوه بر تمام این موارد، شستشوی دوره ای به ساکنان بنا و شرکت های فنی مهندسی شستشوی نما، این امکان را می دهد تا با کمترین فوت زمان و درست در موعد مقرر مجری شستشو کار خود را شروع کند که این خود از بی نظمی احتمالی جلوگیری کرده و کل کار در یک چهار چوب حرفه ای و شکیل، با سریع ترین حالت ممکن انجام پذیرد.

شستشوی دوره ای بهتر است یا پراکنده؟

با توجه به نوع نما و کاربری ساختمان می توان به هر دو صورت به شستشوی سطح نمای خارجی مبادرت ورزید. روش دوره ای بیشتر برای ساختمان های که در شهرها یا محله های آلوده قرار دارند مناسب است. البته کارخانه ها و شرکت ها و ادارات نیز روش دوره ای را می پسندند. نه تنها برای نما، بلکه برای کلیه بخش های ساختمان، بهتر است فرایند تعمیر و نگهداری به صورت دوره ای انجام شود.

شستشوی دوره ای برای منازل مسکونی کوچک نیز کاربرد دارد، اما معمولا ترجیح منازل کوچک شستشوی پراکنده است. با این حال توصیه می شود که نما بسته به عوامل و آلودگی های محیطی، محل قرار گیری ساختمان و تعداد سکنه و کارمند… سالی یک الی دو بار نیاز به شستشو دارد تا بتواند طراوت اولیه خود را حفظ کرده و عمر مفید بنا را افزایش دهد.

شستشو دوره ای بهتر است یا پراکنده

نتیجه

شستشوی نما برای حفظ زیبایی ظاهری و سلامت نمای ساختمان حیاتی است. از این رو سالیانه هزینه های هنگفتی صرف شستشو و تعمیرات و بازسازی نما می شود. یکی از راه های حفظ سلامت و ظاهر نما، شستشوی دوره ای نما است. در این روش یک شخص به صورت ثابت در ساختمان حضور خواهد داشت و یا به صورت تناوبی به ساختمان سرکشی خواهد کرد و بنا به زمان از قبل تعیین شده، فرایند شستشوی نمای مورد نظر انجام می پذیرد.

در این میان گروه تخصصی و فنی مهندسی اسمان خراش، با تجربه عالی در زمینه شستشوی انواع نماها با جنس های مختلف و انواع ساختمان با کاربری های مختلف اعم از اداری، تجاری و مسکونی، با ارایه بهترین خدمات، به صورت حرفه ای شستشوی نمای ساختمان شما را به صورت دوره ای بر عهده می گیرد. تخصص و کیفیت کاری بالا سبب شده که آسمان خراش مفتخر باشد به اینکه انتخاب بسیاری از شهروندان است. برای برقراری ارتباط با کارشناسان آسمان خراش می توانید با شماره های 02186051479 و 09120238370 تماس برقرار کنید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا