استارتاپگوناگون

موزاییک دیواری چه کاربردی دارد؟

وقتی صحبت از موزاییک دیواری به میان می آید، شما دقیقا به چه فکر می کنید؟ آیا دیوارهای مترو در ذهن تان تداعی می شود و یا به یاد دیوارهای حمام و استخر و می افتید؟ به نظرتان این کاشی ها تا چه اندازه می توانند پر کاربرد باشند و در چه مکان هایی مورد استفاده قرار گیرند؟ آیا میزان مقاومت آن ها در برابر عوامل مختلف اجازه می دهد از این نوع کاشی در هر جایی چه در داخل و چه در خارج از خانه استفاده کرد؟ کاربرد موزاییک دیواری چیست؟ قیمت موزاییک دیواری چقدر است؟ آیا ارزش خریدن دارد؟ ما این محتوا را به نگارش درآورده ایم تا به این سوالات پاسخ دهیم پس اگر شما هم مشتاق یافتن جواب این پرسش ها هستید، تا انتها با ما همراه باشید.

موزاییک دیواری چیست؟

موزاییک یکی از قدیمی ترین انواع کفپوش های موجود است. تزیین کف و دیوار ساختمان ها و به خصوص حمام ها با کاشی های معرق که در دوران امپراتوری روم رواج داشت و به 3000 سال قبل از میلاد باز می گردد، گواهی بر این ادعا است.
بسیاری از اولین موزاییک ها با تکه های خاک رس ساخته می شدند که پس از پختن و خشک شدن، رنگ آمیزی شده و سپس با میخ به دیوار یا زمین متصل می شدند تا شکل یا الگوهای خاص و منحصر به فردی را ایجاد کنند.
امروزه این کاشی ها و موزائیک ها گزینه جالبی برای کف و دیوار هستند. موزائیک های دیواری همیشه در حال تکامل اند. از خانه ها گرفته تا مکان های عمومی، بسیاری از آن ها با استفاده از این هنر تزئین می شوند. دیوارهای موزاییکی در حال تبدیل شدن به یک استاندارد برای اماکن عمومی چون مراکز حمل و نقل، محیط های ورزشی، مراکز درمانی و … هستند.

5 کاربرد موزاییک دیواری

سال هاست که موزائیک دیواری به دلیل ویژگی های منحصر به فرد خود توانسته کاربرد گسترده ای پیدا کرده و در بین مردم پر طرفدار شود. از این رو در ادامه به پنج مورد از رایج ترین کاربرد موزاییک دیواری اشاره می کنیم.

کاشی دیواری آشپزخانه
1. کاشی دیواری آشپزخانه

همانطور که همه می دانند، آشپزخانه قلب خانه است. بنابراین، استفاده از کاشی های زیبا و بادوام برای این مکان از ضروریات است. شما با استفاده از رنگ های روشن و الگوهای جذاب این نوع موزائیک ها برای آشپزخانه می توانید به شکوه منزل خود بیفزایید.

موزاییک دیواری حمام
2. موزاییک دیواری حمام

دومین کاربرد موزاییک دیواری در ساخت حمام است. یک نمای سرد و ساده در حمام می تواند دوش گرفتن ساده را به کاری خسته کننده تبدیل کند. با استفاده از کاشی موزائیک های زیبا روی دیوارهای حمام، خود را به دنیای دیگری منتقل کرده و حمام را از یک حالت بی روح به محیطی لوکس تبدیل کنید.

3. کاشی موزاییک استخر

استخر شنا را با استفاده از موزائیک های دیواری می توان به مکانی خیره کننده تبدیل کرد. انتخاب یک الگوی درخشان، بیشترین میزان رضایت را برای شناگران به همراه دارد. برای ایجاد یک اثر هنری، بهتر است استخر را با کاشی های دیواری فیروزه ای رنگ تزئین کنید.

4. موزاییک دیواری برای جکوزی

با نصب کاشی های معرق دیواری، با کسری از قیمت، یک جکوزی لوکس را تجربه کنید. استفاده از موزائیک های روشن که به خوبی نور را انعکاس دهند، باعث می شود احساس کنید در یک استراحتگاه 5 ستاره هستید. علاوه بر این، آن ها در برابر لکه، خوردگی و سایش غیر قابل نفوذ هستند.

کاشی های دیواری باغ
5. کاشی های دیواری باغ

همینطور به عنوان آخرین مورد از کاربرد موزاییک دیواری می توان به کاشی کردن دیوارهای باغ اشاره کرد. وقتی گیاهان گل نمی دهند، باغ بی روح به نظر می رسد. با کاشی موزائیک های دیواری رنگارنگ این نما را تغییر دهید. موزاییک های دیواری راهی فوق العاده برای بهبود فضای باغ تان هستند. شما می توانید تقریباً هر چیزی را در باغ موزائیک کنید؛ از گلدان ها و مسیرهای پیاده روی گرفته تا نیمکت ها و دیوارها. با توجه به قیمت موزاییک پلیمری، خرید و استفاده از این نوع موزائیک ها یک گزینه عالی می باشد.

مزایای موزاییک های دیواری

اما آنچه که بر کاربرد موزاییک دیواری می افزاید، مزایای فراوان آن هاست. دیوارهایی که با این نوع پوشش تزئین می شوند، دارای ویژگی های زیبا شناختی زیادی هستند زیرا به طور کامل در فضا ادغام شده و نماهای ظریفی را خلق می کنند. در خصوص مزایای موزائیک های دیواری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• مقاومت بالا:

انواع موزائیک ها معمولا کاملا مقاوم هستند که البته در این میان، موزاییک های سنگی و سرامیکی بهترین کیفیت را دارند. مقاومت در برابر رطوبت، سایش، گرما و سرمای شدید، عوامل محیطی و شیمیایی و … از جمله ویژگی های آن ها است.

• ظاهر منحصر به فرد:

ظاهر اولین چیزی است که خریدار به آن توجه می کند. موزاییک های دیواری با نقش برجسته و شکل های سه بعدی بسیار جذاب در رنگ های متنوع، برای اتاق ها، راهروها، لابی هتل ها و سایر محیط ها یک پیشنهاد عالی هستند و نمایی منحصر به فرد را به محیط می بخشند.

• تطبیق پذیری بالا:

یکی از اصلی ترین مزیت های کاشی های دیواری، تطبیق پذیری بالای آن ها است. از این رو می توانید به راحتی از آن ها در مکان های مختلف از جمله داخل و یا خارج منزل استفاده کنید.

• بسیار با دوام:

اگر برای محیط های مختلف از جمله دیوار آشپزخانه و حمام، به دنبال کاشی با کیفیت و مقاوم هستید، باید بدانید که موزائیک های دیواری به خصوص مدل های سنگی و مرمر در دسته با دوام ترین ها قرار دارند.

• کاربرد گسترده:

شما با انتخاب انواع موزاییک های دیواری می توانید به راحتی از آن ها در محیط های مختلف مانند آشپزخانه، دیوار باغ و ویلا، حمام، تراس و … استفاده کنید.

• نگهداری آسان:

نصب موزائیک های دیواری عموما آسان است و عدم نیاز به نگهداری و مراقبت زیاد از آن ها، یکی از دلایل عمده محبوبیت بالای این کاشی ها می باشد.

• تنوع بالا:

تنوع بالا خواسته هر مشتری است. موزائیک های دیواری با تولید در انواع مدل ها و رنگ های مختلف، به مشتری حق انتخاب بالایی می دهند و می توانند رضایت هر شخص با هر سلیقه ای را به دست آورند.

• قیمت مقرون به صرفه:

اگر هزینه برای شما یکی از اولویت های اساسی است، باید بدانید که موزاییک های دیواری غالبا مقرون به صرفه هستند. البته بدیهی است که بسته به نوع و کیفیت، قیمت آن ها متفاوت می باشد. اما به طور کلی خرید این نوع کاشی ها در هزینه های شما صرفه جویی خواهد کرد.

موزائیک دیواری را از کجا بخریم؟

خرید موزائیک کار سختی نیست و شما به راحتی می توانید به فروشگاه مصالح ساختمانی مراجعه کرده و نوع دلخواه را خریداری نمایید. اما انتخاب مرکزی که بهترین و با کیفیت ترین نوع موزائیک را با بهترین قیمت به شما ارائه دهد، اصلی ترین چالش خریداران است. علاوه بر این، امروزه خرید اینترنتی بیشترین طرفداران را پیدا کرده است. از این رو اگر شما هم می خواهید انواع موزائیک های دلخواه را به صورت تضمینی و با بهترین شرایط خریداری کنید، پیشنهاد می کنیم حتما سری به مجموعه خانه موزاییک بزنید. همینطور شایان ذکر است که کارشناسان ما همواره آماده اند تا با مشاوره آنلاین و تلفنی، شما را در امر خرید یاری نمایند. در آخر با توجه به کاربرد موزاییک دیواری، پیشنهاد می کنیم شما هم خرید این نوع کاشی فوق العاده را از دست ندهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا