اخبارگوناگون

ترک سیگار برای زنان حامله (عوارض مصرف سیگار برای جنین)

مادر که می‌شوی خیلی چیزها فرق می‌کند. حتی قبل از به دنیا آمدن فرزند نگاهت به دنیا تغییر می‌کند. می‌خواهی هر کاری از دستت برمی‌آید انجام دهی تا فرزندت در سلامتی و آرامش باشد. اما چطور می‌شود که مادری با دست خودش به فرزندش آسیب بزند؟ حتی قبل از اینکه کودکش پا به این دنیا بگذارد! مادری که در بارداری سیگار می‌کشد یا در معرض دود سیگار قرار می‌گیرد، به خود و کودکش ظلم می‌کند. مصرف سیگار در بارداری به مادر هم آسیب می‌زند. ترک سیگار برای داشتن بارداری آسوده، ضروری است.

 شما عزیزان می توانید برای دریافت مشاوره در خصوص ترک سیگار با شماره های  ۰۲۱۲۲۷۹۴۶۸۳ و  ۰۲۱۲۲۵۶۷۵۶۱ با مشاورین ما در تماس باشید.

 

خطرات سیگار برای زنان باردار و جنین

 

هر نخ سیگار چهار هزار ماده شیمیایی خطرناک دارد. نیکوتین، مونوکسید کربن و قطران سه مورد از این مواد شیمیایی خطرناک است. این مواد بر بارداری تأثیر منفی دارد. سیگار کشیدن در بارداری هم برای مادر و هم برای جنین خطرآفرین است و به‌طور چشمگیری باعث افزایش عوارض بارداری می‌شود. متأسفانه سیگار کشیدن در بارداری گاهی ممکن است برای مادر و جنین خطر مرگ ایجاد کند. به این دلیل خانم‌ها حتماً باید از خطرات مصرف سیگار در بارداری مطلع شوند. البته پدران هم باید اطلاعات لازم در این زمینه را داشته باشند تا به مادران کمک کنند. بهترین راه برای خانم‌های سیگاری این است که قبل‌از بارداری سیگار را ترک کنند و به‌دنبال بهترین راه ترک سیگار باشند.

کشیدن سیگار و به‌طور کلی استعمال دخانیات ممکن است مانع بارداری شود. همچنین در سه‌ماهه اول بارداری سیگار کشیدن مادر برای جنین خطرناک است و سلامتی‌اش تحت تأثیر قرار می‌گیرد. بنابراین برای خانم‌هایی که قصد باردار شدن دارند، باید ترک سیگار در اولویت باشد. ترک سیگار به روش رها یک روش سریع است که به این بانوان به‌سرعت و آسانی کمک خواهد کرد. زنان و مردانی که سیگار می‌کشند، دو برابر افراد غیرسیگاری دچار مشکلات باروری می‌شوند. اگر اطرافیان خانم‌های باردار در حضور آنان سیگار بکشند، مثل این است که خانم باردار سیگار کشیده‌است و دود دست‌دوم سیگار برای مادران باردار به‌اندازه‌ی سیگار کشیدن خطرناک است. محققان اعلام کردند دود سیگار سرطان‌زاست و کشیدن سیگار یکی از عوامل سرطان در انسان است.

 

ترک سیگار برای زنان حامله (عوارض مصرف سیگار برای جنین)

 

راهی برای رهایی از عوارض سیگار در بارداری

 

حقیقت این است که تنها راه برای نجات از عوارض ترک سیگار و کشیدن سیگار در بارداری ترک سیگار است. مادرانی که در زمان بارداری سیگار می‌کشند، خطراتی زیادی برای جنین خود ایجاد می‌کنند. راه عاقلانه این است که این بانوان قبل‌ از باردار شدن و قبل ‌از اینکه دیر شود، سریع‌ترین روش ترک سیگار را پیدا کند و خود و خانواده‌شان را از آسیب‌های سیگار دور نگه دارند. ترک سیگار به روش رها یک روش ترک سیگار آسان است که به شما توصیه می‌کنیم.

 

سیگار کشیدن در بارداری چه مشکلاتی ایجاد می‌کند؟

 

سقط و مرده به دنیا آمدن جنین

 

سقط‌جنین در سه‌ماهه اول بارداری ممکن است رخ دهد. در موارد کمی ممکن است این اتفاق بیوفتد که در هفته بیست و چهارم بارداری جنین بمیرد و در این حالت مرده‌زایی رخ می‌دهد. مصرف سیگار در بارداری ممکن است باعث سقط شدن جنین یا مرده‌زایی شود. مواد شیمیایی موجود در سیگار باعث این اتفاق می‌شود. مشکلات دیگری که سیگار کشیدن در بارداری ایجاد می‌کند مشکلات جفتی و کم شدن رشد جنین است که این عوامل ممکن است منجر به سقط‌جنین یا مرده‌زایی شود. این اتفاقات برای مادران بسیار ناراحت‌کننده است و حتی مشکلات روحی ایجاد می‌کند. با ساده‌ترین روش ترک سیگار می‌توان به‌راحتی از این مشکلات رها شد. ترک سیگار به روش رها این نوید را به سیگاری‌ها می‌دهد.

 

جدا شدن جفت

 

جنین در زمان حضور در شکم مادر مواد غذایی و اکسیژن لازم را از جفت تأمین می‌کند. وجود و سلامت جفت برای جنین حیاتی است. متأسفانه یکی از عوارض متعدد مصرف سیگار در بارداری ایجاد مشکلات جفتی است. جدا شدن جفت هم یکی از خطرات ناشی از دود سیگار است. جدا شدن جفت حالتی است که قبل‌از اینکه مادر زایمان کند، جفت از رحم جدا شود. این وضعیت ممکن است باعث خون‌ریزی بسیار شدید شود که جان مادر و جنین را تهدید می‌کند. در علم پزشکی برای جفت جدا شده راه اتصال دوباره وجود ندارد و هیچ عمل جراحی و درمانی نمی‌تواند این کار را بکند. البته مراقبت‌های پزشکی کمک می‌کند که با وجود جدا شدن جفت احتمال تولد نوزاد بیشتر شود.

 

ترک سیگار برای زنان حامله (عوارض مصرف سیگار برای جنین)

 

زایمان زودرس

 

سیگار کشیدن در بارداری ممکن است باعث زایمان زودرس شود. زایمان زودرس به حالتی گفته می‌شود که بارداری کمتر از سی و هفت هفته طول بکشد و نوزاد به دنیا بیاید. زایمان زودرس ممکن است مشکلاتی ایجاد کند؛ مثل ناتوانی ذهنی، مشکلات یادگیری و رفتاری، آسیب رسیدن به سیستم شنوایی و بینایی و مرگ نوزاد. خانم‌های سیگاری با ترک سیگار در زمان مناسب، با خیال راحت‌تری دوره‌ بارداری را سپری خواهند کرد و با ترک سیگار می‌توان از همه این معضلات یک قدم دور شد.

 

سخن پایانی

با گذشت زمان و از بین رفتن حس افسردگی از مزایا و فواید ترک سیگار بیشتر بهره خواهید برد و می‌فهمید که تصمیم درستی گرفته‌اید. میلیون‌ها نفر قبل از شما این دوره را پشت سر گذاشته‌اند و اکنون از آن به عنوان یک تجربه ارزشمند در جهت افزایش کیفیت زندگی خود یاد می‌کنند. به یاد داشته باشید که روزهای شادتری در پیش رو دارید و پس از آن احساس غرور و توانمندی بسیاری را برای غلبه به استعمال سیگار تجربه خواهید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا