آموزش صنعتیاخبار

بررسی محاسبه قیمت توری مش

قیمت توری مش تحت تأثیر عوامل مختلفی ازجمله قیمت فولاد، فرآیند ساخت، ابعاد، دوام مش و… تعیین می‌شود؛ علاوه بر این در تعیین قیمت نهایی این محصول، تقاضای بازار و سیاست‌های تجاری نیز نقش مهمی ایفا می‌کنند.

در این شرایط درک عوامل تعیین‌کننده، برای اینکه بتوانید خریدی آگاهانه داشته باشید، از اهمیت بالایی برخوردار است. بدین منظور در ادامه به بررسی اطلاعاتی خواهیم پرداخت که با بهره‌وری از آن‌ها می‌توانید از تأثیر عوامل مختلف بر قیمت توری مش، اطلاع پیدا کنید؛ با ما همراه باشید.

روش محاسبه قیمت توری مش

توری‌های مش امروزه برای اهداف مختلفی از جمله فعالیت‌های صنعتی،  مشاغل خدماتی و… مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ به همین دلیل تقاضای بازار برای این محصول بسیار بالا بوده و به طور انبوه توسط کارخانه‌های مختلف، تولید می‌شود. این محصول با استفاده از آلیاژهای فلزی مخصوص ساخته شده که به صورت مفتولی، به هم بافته شده‌اند. به همین دلیل می‌توان گفت که بخش زیادی از محاسبه قیمت توری مش، وابسته به ماده خاصی است که در تولید آن به کار می‌رود.

به طور کلی محاسبه قیمت توری مش پیش از خرید، یکی از مهم‌ترین عواملی است که به برآورد هزینه‌ها و تطبیق دهی آن‌ها با بودجه اختصاصی پروژه کمک می‌کند. در این شرایط روش‌های متعددی برای به دست آوردن هزینه نهایی خرید توری مش وجود دارد که در میان آن‌ها، محاسبه بر اساس وزن توری مش، کاربردی‌ترین و دقیق‌ترین روش است. بدین منظور با توجه به ساختار مربعی توری‌های مش، لازم است که ابعاد و سپس وزن نمونه مش مورد نظر خود را محاسبه کرده و در قیمت روز میلگرد مورد استفاده در مش، ضرب کنید البته عوامل دیگری نیز در تغییر این قیمت موثر هستند که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد.

عوامل مؤثر در قیمت توری مش

با توجه به تنوع بالایی که در فناوری‌های ساخت و مواد مورد استفاده در تهیه توری‌های مش وجود دارد، مدل‌های مختلفی از این محصول تولید شده است که هر یک از آن‌ها کاربرد منحصر به فردی را ارائه می‌کنند. به همین دلیل است که قیمت مدل‌های مختلف توری مش، متفاوت بوده و تحت تأثیر عوامل مختلفی تعیین می‌شود. بدین منظور در ادامه به بررسی فاکتورهای مهمی خواهیم پرداخت که بر قیمت توری مش، تأثیرگذارند.

  • مواد اولیه به کار رفته در تولید توری مش

بخش زیادی از قیمت توری مش، به ماده خاصی که در ساخت آن به کار می‌رود بستگی دارد؛ در این شرایط ممکن است آلیاژهای مختلفی برای تولید محصول استفاده شوند که از قیمت‌های متفاوتی نیز برخوردارند. به عنوان مثال، آلیاژهای فولاد قیمت مش را در مقایسه با نمونه‌های برنجی و مسی، افزایش می‌دهند. در این شرایط قیمت انواع فلزات در بازار جهانی، به طور مستقیم بر قیمت نهایی توری مش تأثیرگذارند و هزینه‌ها را دچار افت یا افزایش می‌کند.

توری مش و عوامل موثر برقیمت آن

  • اندازه توری مش

امروزه توری‌های مش در سایز و اندازه‌های مختلفی ارائه می‌شوند که هر یک از آن‌ها برای موقعیت خاصی کاربرد دارند. اندازه توری‌های مش، معمولاً برحسب اینچ یا میلی‌متر تعیین می‌شود و بر همین اساس، در قیمت نهایی این محصول تأثیرگذار است.  بدین منظور طبیعتاً قیمت توری‌هایی با سایز بزرگ‌تر، بیشتر از نمونه‌های کوچک‌تر است، چراکه برای ساخت توری‌های بزرگ، مواد اولیه بیشتری به کار خواهد رفت. همچنین برخی نمونه‌های توری مش کوچک‌تر که در ساخت آن‌ها از دقت و تکنیک‌های تخصصی استفاده شده است، از قیمت‌های بالاتری برخوردارند.

  • پوشش سطح توری مش

پوشش و عملیات انجام شده در سطح توری مشی نیز از دیگر فاکتورهای تعیین‌کننده قیمت توری مش است؛ به عنوان مثال در ساخت برخی از توری‌های مش، از ساختار گالوانیزه، پوشش‌های پودر و رنگ استفاده شده است که تا حدود زیادی مقاومت مش را افزایش می‌دهد. در این شرایط قیمت نهایی مش به اندازه، نوع و ضخامت لایه اعمال شده بستگی دارد.

  • نوع رشته‌های توری مش

نوع مفتول یا میلگرد به کار رفته در مش توری مورد نظر شما، نقش بسزایی در تعیین قیمت نهایی این محصول دارد. به عنوان مثال توری‌های مش جوشی استاندارد از قیمت‌های کمتری نسبت به نمونه‌های آرماتور بتنی و گالوانیزه برخوردارند. همچنین توری‌های مش ساخته شده از فولاد ضدزنگ، بالاترین قیمت را میان نمونه‌های مختلف مش دارد.

  • برند و شرکت سازنده توری مش

انتخاب برند و تولیدکننده توری مش، می‌تواند بخشی از قیمت نهایی این محصول را تعیین کند؛ در واقع برخی از مراجع تولید مش، به دلیل صرفه اقتصادی و شرایط تهیه مواد اولیه و…، قیمت‌های مناسب‌تری را برای محصولات خود در نظر می‌گیرند. در این شرایط با انجام تحقیق و مقایسه قیمت برندهای مختلف می‌توانید بهترین انتخاب را برای خرید توری مش اقتصادی داشته باشید.

بررسی محاسبه قیمت توری مش

  • طراحی توری مش

نوع طراحی توری مش، یکی از مهم‌ترین عواملی است که نقش بسزایی در تعیین قیمت این محصول دارد؛ درواقع برخی از طرح‌های توری مش ممکن است به وسیله ماشین‌آلات تخصصی و تکنیک‌های منحصر  به فرد ساخته شده باشند. همین فرآیند قیمت محصول را نسبت به سایر نمونه‌ها افزایش می‌دهد؛ به عنوان مثال برخی نمونه‌های توری مش، به صورت سفارشی ساخته شده‌اند و تک تک رشته‌های آن‌ها، به وسیله ابزارهای دقیق، به اندازه‌های بسیار کوچک و یا بسیار بزرگ در آمده‌اند. همچنین برخی از توری‌های مش دارای پوششی مجزا و پلاستیکی در ساختار میله‌های خود هستند که قیمت آن‌ها را افزایش می‌دهد.

  • خرید تکی و عمده

خرید توری‌های مش به صورت عمده، می‌تواند نقش مؤثری در تعیین قیمت و صرفه جویی در هزینه‌های نهایی داشته باشد. درواقع تولیدکنندگان و تأمین کنندگان توری‌های مش، برای خریدهای عمده، تخفیف و تسهیلات مختلفی را به خریداران ارائه می‌کنند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که پس از تعیین نیاز دقیق توری مش برای پروژه‌های صنعتی وسیع خود، گزینه‌های خرید مش به صورت عمده را مورد بررسی قرار دهید.

جمع بندی

توری مش یکی از پرکاربردترین محصولات صنعتی است که امروزه در حوزه‌های مختلفی ازجمله صنعت، کشاورزی، ایمنی و…، مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این شرایط اگر قصد دارید برای پروژه خود از ویژگی‌ها و مزایای توری‌های مش بهره ببرید، بهتر است که دیدگاه کلی نسبت به عوامل تأثیرگذار بر قیمت نهایی این محصولات داشته باشید. بدین منظور، در این مطلب به طور جامع و دقیق، عوامل مؤثری که بر ارزش و قیمت نهایی توری‌های مش تأثیرگذارند و همچنین روش محاسبه قیمت این محصول، پرداختیم. درنهایت با بهره‌وری از این اطلاعات می‌توانید تصمیمی آگاهانه برای خرید توری مش، داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا