آموزش صنعتیاخبار

راه‌حل‌های نوین فیلتراسیون صنعتی برای بهبود کیفیت هوا و محیط کار

چکیده : سیستم‌های فیلتراسیون صنعتی با جداسازی روغن‌ها، چربی‌ها، معلقات جامد، ترکیبات شیمیایی و گرد و غبارها از هوای محیط‌های صنعتی، به‌طور قابل توجهی به حفظ سلامت کارکنان کمک می‌کنند.

انواع فیلتراسیون صنعتی با به‌کارگیری روش‌های مختلف و نوین برای حذف آلودگی‌ها و ناپاکی‌های روغنی و شیمیایی از هوا، موجب بهبود کیفیت هوا و محیط کار می‌شوند. در حقیقت بسته به شرایط محیط قابل استفاده و نوع آلاینده‌های موجود در هوای فضاهای صنعتی، گونه‌های مختلفی از انواع فیلتر صنعتی تولید شده‌اند که می‌توانند با پاکسازی هوای محیط، به ایجاد هوای باکیفیت‌تر برای تنفس کمک کنند. مسئله به‌کارگیری فیلتراسیون صنعتی متناسب با محیط آلوده و پرگرد و غبار صنعتی، از بعد افزایش راندمان کار نیز حائز اهمیت خواهد بود. چنان‌که کارکنان با در اختیار داشتن محیطی تمیزتر و اطمینان از حفظ سلامتی‌شان، بدون هیچ‌گونه دغدغه‌ای، تمام توان خود را برای انجام صحیح وظایف محوله به‌کار می‌گیرند.

انواع تجهیزات فیلتراسیون صنعتی برای بهبود کیفیت هوا

انواع فیلتراسیون صنعتی

به‌منظور بهبود کیفیت هوای محیط برای تنفس کارکنان و حفظ هرچه بیشتر محیط زیست، صاحبان صنایع از انواع تجهیزات فیلترهای صنعتی قدرتمند زیر استفاده می‌کنند:

  1. سیستم دودسوز (تصفیه دود)
  2. بگ فیلتر یا غبارگیر صنعتی (Bag filter)
  3. انواع فیلترهای کربن فعال
  4. وت اسکرابر
  5. سیکلون
  6. الکترو فیلتر.

البته به‌طور گسترده، از فیلترهای مختلف دیگری نیز در کارخانجات صنعتی استفاده می‌شود.شما می توانید برای خرید سیکلون و تجهیزات فیلتراسیون صنعتی از تولید کننده سهند هواساز با شماره تماس های ما در آخر مقاله در ارتباط باشید.

فیلتراسیون صنعتی تصفیه دود

این نوع فیلترهای صنعتی می‌توانند با جداسازی جامدات معلق و چربی‌ها از دودهای ایجادشده در محیط‌های صنعتی، هوای آلوده را پاکسازی کنند. مقاومت کارکردی بالا، مصرف انرژی پایین و قابلیت پاکسازی بخارهای دوده‌ای و دودهای ناشی از احتراق سوخت‌های فسیلی، از مهم‌ترین مزایای سیستم‌های تصفیه دود به‌شمار می‌رود.

بگ فیلتر

سیستم بگ فیلتر

سیستم بگ فیلتر با محبوس نمودن آلاینده‌ها و غبارهای موجود در هوا در کیسه‌های فیلتر خود، هوای محیط را به‌طور قابل توجهی پاکسازی می‌کند. میزان مصرف انرژی بگ فیلتر و هزینه‌های نگهداری از آن، بسیار پایین است. همچنین به‌لطف مقاومت در مقابل گازهای قابل انفجار و ماندگاری بالا، این تجهیزات به کاهش هزینه‌های کارخانجات صنعتی کمک می‌کنند. آلودگی صوتی پایین (هنگام کار)، از دیگر مزایای این سیستم‌ها است که آرامش روانی ویژه‌ای را برای کارکنان به‌ارمغان می‌آورد.

فیلترهای صنعتی وت اسکرابر

وت اسکرابر

فیلتر صنعتی وت اسکرابر

وت اسکرابر، نوعی دیگر از سیستم‌های فیلتراسیون صنعتی است که می‌تواند ضمن حذف همزمان گازها و آلاینده‌های جامد از هوا، دمای جریان خروجی هوا را نیز کاهش دهد. این تجهیزات به‌منظور افزایش کیفیت هوا، زمینه برخورد گازهای آلوده را با مایع تصفیه‌کننده درون فیلتر، فراهم می‌آورند. با توجه به این اقدام، ذرات معلق و غبارها از جریان هوا دفع می‌شوند.

سیکلون

طیف گسترده‌ای از صنایع دارای شرایط عملیاتی سخت، از سیستم‌های فیلتراسیون سیکلون بهره می‌گیرند. فیلترهای تولیدشده از پارچه سیلیکونی که روی این تجهیزات نصب شده‌اند، ایستادگی ویژه‌ای در برابر گازهای شیمیایی، تغییرات شدید آب و هوایی و دماهای بالای عملیاتی دارند.

تجهیزات فیلتراسیون صنعتی الکترو فیلتر

گازهای سمی موجود در هوای محیط‌های صنعتی، تهدیدی جدی برای سلامتی کارکنان محسوب می‌شوند. جهت پاکسازی هوای این‌گونه فضاها از گازهای بسیار خطرناکی همچون: اکسیدهای نیتروژن، کربن مونواکسید و دوده‌های اسیدی، به‌کارگیری الکترو فیلتر یک انتخاب ویژه خواهد بود.

موارد کاربرد انواع فیلتر صنعتی

امروزه تقریباَ در تمامی صنایع در سراسر جهان، از انواع فیلتراسیون صنعتی برای فیلتر کردن دود ، بو ، گرد و غبار و… استفاده می‌شود. صنایع گوناگونی نظیر: خودروسازی، کارخانجات تولید مواد شیمیایی، ساخت پلیمر، پالایشگاه‌های پتروشیمی، نفت، بنزین و گاز، نساجی، فلزکاری و…، از مهم‌ترین کاربری‌هایی هستند که از این تجهیزات بهره می‌برند. ساختارهای مرتبط با تصفیه آب نیز به‌طور عمده از فیلترهای صنعتی استفاده می‌کنند.

اهمیت خرید فیلتراسیون صنعتی از مراکز معتبر

تهیه انواع فیلتراسیون صنعتی از تولیدکنندگان غیرمعتبر، همواره یک اشتباه وحشتناک خواهد بود؛ زیرا فیلترهای بی‌کیفیت صنعتی، راندمان و دوام کارکردی بالایی ندارند و نمی‌توانند به پاکسازی قدرتمند هوای آلوده محیط‌های صنعتی کمک کنند. بدین ترتیب، به‌طور مداوم شاهد وارد آمدن ضررهای هنگفت به کارفرمایان برای تعویض فیلترهای صنعتی خواهیم بود.

در سوی مقابل اما، شرکت سهند هواساز همواره بالاترین کیفیت و بهترین قیمت را برای محصولات تولیدی خود تضمین می‌نماید. این گروه تولیدی با داشتن بیش از 15 سال سابقه طراحی و تولید، به‌کارگیری تکنیک‌های نوین ساخت و بهره‌گیری از ماشین آلات دقیق و خاص، امروزه به قطب اصلی تولید انواع فیلتر صنعتی در کشور تبدیل شده است. حال اگر به کسب اطلاع از مشخصات فنی انواع سیستم‌های فیلتراسیون نیاز دارید، امکان تماس با مشاوران برجسته شرکت سهند هواساز را از طریق شماره‌های زیر خواهید داشت.

برقراری ارتباط: 02156545923، 02156545904، 02156543512، 09122586618، 09913070016، 09366794686.

آدرس: 60 متری شورآباد، خیابان معدن نهم (پنجم شمالی)، پلاک 9.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا