اخبارآموزش صنعتی

شیلنگ یا شلنگ؟

اکنون شیلنگ در بسیاری از صنایع، مصارف خانگی و تاسیسات مورد استفاده قرار می‌گیرد. این شیلنگ‌ها از جمله شیلنگ‌های آب برای شستشو، شیلنگ‌های صنعتی و حصیری هستند. اگر می‌خواهید اطلاعات کلی در مورد انواع شیلنگ، جنس آن و کاربردهای هر یک را بدانید و همچنین اگر مایل به انتخاب یک شلنگ کم‌خراب و صرفه‌جویی در هزینه هایتان هستید، با ما همراه باشید.

معنی و ریشه کلمه “شیلنگ”
برای فهم تلفظ و نگارش صحیح این وسیله، به دیکشنری مراجعه کنید. در فرهنگ‌نامهٔ دهخدا، “شلنگ” به معنای “قدم بلند برداشتن” است. اما “شیلنگ” که نام آلمانی این وسیله است، به لوله‌ای از جنس لاستیک یا پلاستیک برای آبپاشی یا جابجا کردن مایعات از یک ظرف به ظرف دیگر گفته می‌شود.

اگرچه در محاوره از هر دو لغت برای معانای دوم استفاده می‌شود اما درست‌ترین واژه “شیلنگ” است.

شیلنگ یا شلنگ؟

شیلنگ چیست؟

شلنگ یا شیلنگ، یک لوله توخالی با قابلیت انعطاف است که به طور عمده برای جابجایی مایعات و سیالات به کار می‌رود. ظاهر شیلنگ به صورت استوانه با سطح مقطع دایره‌ای است. در بسیاری از موارد، به جای کلمه “شیلنگ” از “لوله” استفاده می‌شود، اما این استفاده صحیح نیست زیرا شیلنگ نرم و انعطاف پذیر است در حالی که لوله سفت و محکم. به عبارت دیگر، شیلنگ یک لوله انعطاف پذیر است که دارای دو خروجی است.

انواع شیلنگ
در حال حاضر، صنایع مختلف در حال پیشرفت هستند و به تدریج تخصصی‌تر می‌شوند. این امر منجر به افزایش تولید محصولات صنعتی می‌شود. در صنعت تولید شیلنگ، انواع مختلفی از شیلنگ‌ها به وجود آمده است که هر یک کاربردهای خاص ویژه‌ای دارند. برخی از این انواع شیلنگ شامل:

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا