اخبارآموزش صنعتی

هزینه بازسازی نمای ساختمان؛ 0 تا 100 همه هزینه‌های محتمل

چکیده : بازسازی یا نوسازی نمای ساختمان های قدیمی در ایران و سراسر جهان، بیش از پیش رایج شده است. هزینه های مرتبط با این بازسازی یکی از دغدغه هایی است که هر شخص هنگام بازسازی با آن مواجه است.

به نقل از خوگر: هزینه بازسازی یا نوسازی نمای ساختمان شامل هزینه مدیریت پروژه، هزینه طراحی نمای ساختمان، هزینه مصالح ساختمانی، هزینه نیروی کار، هزینه تجهیزات و ابزارهای مورد نیاز، هزینه حمل، تخلیه ونگهداری متریال و سایر هزینه های مرتبط می باشد. هرکدام از این موارد شامل هزینه هایی است که اغلب دارای بازه مشخصی هستند. در این مطلب به بررسی و بیان برخی از این هزینه ها برای کمک به برآورد و پیش بینی هزینه های احتمالی و هزینه بازسازی نمای ساختمان شما پرداخته ایم.

هزینه مدیریت پروژه و طراحی نمای ساختمان

یکی از هزینه های قابل توجه در بازسازی، هزینه مدیریت و طراحی پروژه می باشد. این هزینه برای افراد مختلف با توجه به سابقه کاری، کیفیت پروژه های قبلی، مطرح بودن مجموعه و سایر عوامل میتوانند متغییر باشد. هزینه مدیریت و اجرای پروژه، معمولا به صورت درصدی، بین دوازده تا بیست و دو درصد، از هزینه مصالح ساختمانی به کار رفته در پروژه است.

هزینه های تعویض انواع نمای ساختمان بر اساس جنس متریال

هزینه متریال یا مصالح ساختمانی مورد استفاده برای نما، یکی از عمده ترین هزینه های تعویض و بازسازی نما می باشد. براساس نوع مصالح مورد استفاده، نوع نمای مورد نظر(کلاسیک، مدرن، سنتی و…)، متراژ نمای ساختمان، مکان مورد اجرا (اقلیم ونوع بافت منطقه)، سن ساختمان و نوع آن(ویلایی، آپارتمان، اداری، تجاری و…)  این هزینه ها میتواند متغییر باشد.

بازسازی نمای سنگی و تعویض سنگ نمای ساختمان

سنگ های ساختمانی انواع گوناگونی دارند که جدیدترین سنگ نمای ساختمان را میتوانید برای تغییر سنگ نمای خود انتخاب کنید. مراحل برش سنگ در کارخانه متفاوت است. این سنگ ها بر اساس جنس، نحوه تشکیل، نوع و کیفیت فرآوری یا پرداخت سنگ، ابعاد، ضخامت سنگ و… کاربرد و قیمت های مختلفی دارند. همانطور که می دانید، همه ی سنگ های ساختمانی قابل استفاده در نما نبوده یا اینکه برای استفاده در هرنوع شرایط آب و هوایی مناسب نیستند.

برای بازسازی برخی سنگ ها نیاز به تغییر و تعویض کلی داشته و دربرخی موارد احیای سنگ از نظر ظاهری امکان پذیر است. به طور کلی هزینه اجرای سنگ برروی دیوار بین سیصد هزار تومان تا پانصد هزار تومان است که با توجه به شهرشما میتواند متغییر باشد. دستمزد کارگر به ازای هرمتر بین دویست تا سیصد هزار تومان و هزینه مصالح مورد استفاده برای نصب هرمتر بین صد تا صدوپنجاه هزار تومان است.

هزینه های تعویض انواع نمای ساختمان بر اساس جنس متریال -بازسازی نمای سنگی و تعویض سنگ نمای ساختمان

باز سازی نمای آجری

نماهای آجری از جمله انواع نما هستند که برای برخی افراد بسیار محبوب هستند. آجرهای مناسب نما نیز مانند سنگ ها، رنج قیمتی متفاوتی دارند و براساس برخی ویژگی ها قیمت گذاری میشوند. این سبک نما ممکن است در برخی موارد، پس از مدت زمان نامشخصی دچار تغییر ظاهری یا آسیب شود. شکسته یا خرد شدن آجر، تغییر رنگ، شوره زدن، جذب لک و … از جمله این آسیب ها هستند. به همین جهت بازسازی یا تعویض این نوع نما بیشتر رایج است. معمولا نماهای آجری که فقط از نظر ظاهری دچار مشکل شده اند، احیا میشوند و نیاز به تعویض ندارند. هزینه شستشوی اولیه هرمتر نمای آجری بسته به ارتفاع کار شده، بین دویست تا سیصد هزار تومان است. همچنین برخی مواد نانو میتوانند به احیای این متریال کمک کنند که هزینه تهیه و استفاده از این مواد با توجه به نوع مواد نانو و کیفیت آن میتواند بین دویست تا سیصد هزار تومان به ازای هر متر باشد.

 مرمت یا بازسازی نمای سیمانی ساختمان

نمای سیمانی یکی دیگر از نماهای ساختمانی است که نسبتا ارزان و مقرون به صرفه است. از طرف دیگر سیمان مانند سنگ حالت جامد ندارد و قابل طراحی به شیوه های مختلف است. نمای سیمانی اغلب در مناطق مرطوب قابل احیا است وهزینه آن با توجه به اینکه فقط تغییر ظاهری داشته یا تخریب هم شده است، متفاوت است. برای احیای ظاهری این نما میتوان از رنگ های مخصوص استفاده کرد که قیمت آن به ازای هرلیتر چهارصد تا هشتصد هزار تومان است.

علت خراب شدن نمای سیمانی ساختمان

  • بی کیفیت و نامرغوب بودن سیمان
  • نامناسب بودن میزان آب و سیمان ترکیب شده
  • تغییرات دمایی شدید
  • اجرای نامناسب و غیر حرفه ای
  • نشست ساختمان یا آسیب های این چنینی

بازسازی نمای شیشه‌ ای

نماهای شیشه ای یکی از نماهای جذاب هستند که احتمال خراب شدن آنها نسبت به نمای های سنگی مانند سنگ مشکی نما بیشتر است. از جمله روش های تعمیر و ترمیم شیشه میتوان به حذف لبه، ترمیم ترک و حذف خراش اشاره کرد. هزینه بازسازی یا تعمیر نمای شیشه ای ساختمان بسته به حجم کار متفاوت است. همچنین نوع ساختمان و شرایط نصب و کار نیز میتواند در قیمت نهایی این یازسازی تاثیرگذار باشد. از طرف دیگر نماهای شیشه ای قدیمی دارای ساختار متفاوتی هستند به همین جهت ممکن است به جای تعمیر به تعویض نیازداشته باشند. با توجه به حساسیت این متریال و هزینه نصب آن، میتوان گفت قیمت این نما با برخی نماهای سنگی یکسان است.

باز سازی نمای آجری- هزینه بازسازی نمای ساختمان

باسازی نما با کامپوزیت

نمای کامپوزیتی نوع دیگری از نماهای ساختمان است. استفاده از پانل های کامپوزیت آلومینیومی در نماها، دنیای کاملا جدیدی از گزینه های طراحی را باز می کند. بازسازی این نما  بسته به مقدار خرابی ورق ها متفاوت است. ابعاد این نماها میتواند در هزینه های نهایی بازسازی نما تاثیرگذار باشد. ترمیم این نما که بر اثر آفتاب سوختگی آسیب دیده است، به طور متوسط متری سیصد تا چهارصد هزار تومان است.

هزینه های تغییر نمای ساختمان های قدیمی براساس نوع نمای مرود نظر

نمای سنگ بهتر است یا آجر؟ این سوالی است که اغلب با آن مواجه میشوند. هزینه بازسازی نمای ساختمان با توجه به نوع نمای مورد نظر، گوناگون است. در ادامه به معرفی و نحوه بازسازی دو نمای رایج ساختمانی پرداخته ایم.

بازسازی نمای ساختمان با طراحی کلاسیک یا رومی

این نوع نما طرافدارن خاص خود را دارد. اغلب نماهای رومی یا کلاسیک با سنگ های تراورتن ساخته شده اند. استفاده از عناصر مختلف و طراح های با جزئیات و اصطلاحا شلوغ، ویژگی بارز این سبک از طراحی است. بازسازی این نوع نما، با توجه به پیچیدگی و جزئیات زیاد، نیازمند هزینه و زمان نسبتا زیاد دارد.

بازسازی نمای ساختمان با طراحی مدرن

نمای مدرن یکی از محبوب ترین نماهایی است که اکنون در ساختمان های در حال ساخت، به چشم میخورد. سنگ لاشتر یکی از سنگ های پرکاربرد در نماهای مدرن است. با توجه به جدید بودن این نوع نمای ساختمان، هنوز بازسازی یا تعمیر خاصی برای این نوع نما لازم نشده است. اما به طور کلی میتوان گفت: هزینه بازسازی نمای سنگی با توجه به نوع سنگ و قیمت آن متغییر است. به طور متوسط هزینه هرمتر نما، بین دو تا هشت میلیون تومان است که این مبلغ با احتساب هزینه سنگ، حمل و نقل، مصالح مورد استفاده برای نصب، هزینه کارگر و … می باشد. همانطور که بیان شد، باتوجه به سنگ این مبلغ میتواند کمتر یا بیشتر نیز باشد.

نتیجه گیری

هزینه بازسازی نمای ساختمان، همانطور که بیان شد، به عواملی مختلفی بستگی دارد که مهم ترین آنها نوع نما و متریال کاربردی برای آن است. پس از انتخاب نوع نما و مصالح مورد نظر میتوانید با توجه به بودجه مورد نظر، انواع متریال مناسب را برای ساخت نما استفاده کنید. توجه داشته باشید که قیمت ها و هزینه های بیان شده در مطلب به صورت تقریبی و متناسب با زمان انتشار مقاله نوشته شده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا