اطلاعات صنعتگوناگون

نحوه کار با اتو پرس بایترون + راهنمای نصب

برای استفاده بهتر و کارآمد تر از اتو پرس بایترون، بهتر است کاربران این دستگاه، نحوه کار با اتو پرس بایترون را بدانند و بر اساس راهنمای نصب آن، راه اندازی این اتو پرس را به صورت اصولی انجام دهند.

بایترون یکی از شناخته شده ترین برند ها است که در زمینه تولید انواع اتو و اتو پرس ها، خیلی موفق و راضی کننده عمل کرده است. این برند توانسته است مدل های مختلفی از این اتو ها را طراحی و روانه بازار کند.

اتو پرس بایترون نیز در مدل های متنوعی طراحی و تولید شده اند. اما به طور کلی نحوه کار با اتو پرس بایترون و راهنمای نصب آن ها شبیه به یکدیگر بوده و تنها در به کار گیری برخی از قابلیت ها و ویژگی ها با یکدیگر تفاوت دارند.

مراحل نصب و راه اندازی اتو پرس بایترون

لازم است در جهت جلوگیری از وارد شدن هر گونه آسیب و هم چنین استفاده کارآمد تر از اتو پرس بایترون، نصب و راه اندازی این دستگاه، کاملا اصولی و به شیوه ای صحیح انجام پذیرد:

  • محل مناسب را انتخاب کنید

اتو پرس بایترون را روی سطحی صاف، محکم و تراز قرار دهید. برای اتوکشی راحت‌ تر، ارتفاع سطح را طوری تنظیم شود که با قد شما متناسب باشد. از قرار دادن اتو پرس روی فرش یا موکت خودداری کنید زیرا ممکن است منافذ تهویه آن را مسدود کند. علاوه بر این مطمئن شوید که فضای کافی برای باز کردن کامل درب و حرکت آزادانه اتو پرس وجود داشته باشد.

  • اتصال برق اتو پرس بایترون را وصل کنید

سیم و دو شاخه اتو پرس بایترون را به پریز برق وصل کنید و دستگاه را به واسطه دکمه روشن/خاموش یا همان دکمه پاور روشن نمایید. قبل از روشن کردن این اتو پرس، مطمئن شوید که ولتاژ پریز برق با ولتاژ ذکر شده در دفترچه راهنمای اتو پرس مطابقت داشته باشد.

  • مخزن آب اتو پرس بایترون را پر کنید

از آب مقطر و یا آب تصفیه شده برای پر کردن مخزن آب اتو پرس بایترون استفاده شود. استفاده از آب شیر را به دلیل ایجاد رسوبات در مخزن آب این اتو پرس پیشنهاد نمی دهیم.

نحوه کار با اتو پرس بایترون + راهنمای نصب

  • تنظیمات دما و بخار را انتخاب کنید

با استفاده از دکمه ‌های تنظیم دما و بخار روی پنل کنترل، دمای مناسب برای نوع پارچه ‌ای که می ‌خواهید اتو کنید را انتخاب کنید. دفترچه راهنمای اتو پرس بایترون برای راهنمایی دقیق در مورد تنظیمات دما و بخار برای انواع مختلف پارچه‌ ها هم چون ابریشم، کتان، پشم و غیره مطالع شود. به طور مثال، برای اتوکشی پیراهن ‌های نخی، از درجه حرارت متوسط و بخار متوسط استفاده شود.

توصیه می‌کنیم حتما مقاله‌ی علت بخار ندادن اتوپرس بایترون را بخوانید تا اگر در این مرحله دچار مشکلی شدید، سریعا بتوانید آن را حل کنید.

راهنمای اتوکشی با اتو پرس بایترن در منزل

به دلیل ویژگی ها و قابلیت های اتو پرس بایترون، امکان اتوکشی انواع لباس ها با جنس پارچه های متفاوت امکان پذیر شده است. با این حال برای جلوگیری از وارد شدن هر گونه آسیب به اتو پرس و هم چنین سوختن یا آسیب دیدن لباس ها، بهتر است نکاتی را در مورد اتوکشی با اتو پرس بایترون رعایت نمایید:

  1. ابتدا لباس را کاملا صاف و مرتب روی صفحه اتو پرس بایترون قرار دهید. برای اطمینان از صاف شدن کامل چروک‌ ها، جیب ‌ها، یقه و درز های لباس را مرتب کنید.
  2. درب اتو پرس بایترون را با احتیاط پایین بیاورید و مطمئن شوید که به طور کامل روی لباس بسته شده است. برای اطمینان از بسته شدن کامل درب، از شنیدن صدای کلیک قفل شدن آن مطمئن شوید.
  3. سپس اجازه دهید اتو پرس به مدت چند ثانیه روی لباس بماند تا پارچه گرم شود. این کار به بخار نفوذ به الیاف پارچه و صاف شدن بهتر چروک ‌ها کمک می ‌کند.
  4. اتو پرس بایترون را با حرکتی آرام و پیوسته روی لباس حرکت دهید تا تمام قسمت‌ های آن صاف شود. از اعمال فشار زیاد خودداری شود، چرا که ممکن است به لباس آسیب برسد. برای اتوکشی قسمت‌ های مختلف لباس مانند آستین ‌ها، یقه و جیب ‌ها، می‌ توانید از زوایای مختلف اتو پرس بایترون استفاده نماید.
  5. باید بعد از اتوکشی کامل هر قسمت از لباس، درب اتو پرس بایترون را با احتیاط بالا ببرید و لباس را بردارید.
  6. لباس را بلافاصله روی چوب لباسی آویزان کنید یا به طور مرتب تا کنید تا از چروک شدن مجدد آن جلوگیری شود. آویزان کردن لباس به جای تا کردن آن بیش تر برای چروک شدن مجدد لباس ها مثمر ثمر خواهد بود.

نکاتی در مورد نگهداری و مراقبت از اتو پرس بایترون

به منظور جلوگیری از آسیب های احتمالی و هم چنین پرداخت هزینه های بالا برای عیب یابی و تعمیر اتو پرس بایترون، بهتر است نکاتی را در رابطه با نگهداری اصولی و مراقبت حرفه ای از این دستگاه رعایت نمایید:

  • اتو پرس بایترون را می ‌توان برای اتوکشی انواع مختلف پارچه از جمله پنبه، کتان، پشم، ابریشم و مصنوعی مورد استفاده قرار داد. با این حال، همیشه قبل از اتوکشی هر نوع پارچه، راهنمای فارسی اتو پرس بایترون خود را به خوبی مطالعه نمایید تا تنظیمات درستی را برای لباس انتخاب کنید.
  • برای اتوکشی پارچه ‌های ضخیم یا چروک‌ های عمیق، می ‌توانید از دکمه اسپری آب روی اتو پرس استفاده کنید. این کار به نفوذ بیش تر بخار به الیاف پارچه و صاف شدن بهتر چروک‌ ها کمک خواهد کرد.
  • در جهت اتوکشی آستین‌ ها، می ‌توانید از صفحه مخصوص آستین که همراه با برخی از مدل ‌های اتو پرس بایترون ارائه می ‌شود، استفاده کنید. این صفحه به شما کمک می‌ کند تا آستین ‌ها را به راحتی و بدون چروک اتو بزنید.
  • پس از هر بار استفاده و اتوکشی لباس ها، مخزن آب اتو پرس بایترون را خالی کنید تا از رشد جرم و رسوب در آن جلوگیری شود. برای این کار، اتو پرس از برق جدا شده، درب مخزن را باز کرده و برای تخلیه آب باقی مانده داخل آن اقدام کنید.
  • به منظور نظافت و تمیز کردن اتو پرس بایترون، از یک پارچه نرم و مرطوب استفاده کنید. از استفاده از مواد شوینده یا پاک کننده‌ های شیمیایی خشن خودداری شود، چرا که ممکن است به بدنه دستگاه آسیب برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا