گوناگوناخبارخبرنامه

جدیدترین موضوعات پایان نامه/انتخاب درست موضوع پایان نامه

موضوعات جدید پایان نامه های مدیریت

برای انجام بهترین پایان نامه ، باید موضوعاتی جدید انتخاب گردد. این موضوعات براساس جدیدترین مقالات معتبر جهانی انتخاب می گردد. برای انتخاب جدیدترین موضوعات مدیریت باید از مقالات مرتبط و جدید چاپ شده در حوزه پژوهشی خود استفاده نماییم. در این مقاله به بررسی انتخاب جدیدترین موضوعات برای پایان نامه پرداخته شده است.

نحوه پیدا کردن موضوعات جدید

برای پیدا کردن موضوعات جدید باید در ابتدا حوزه پژوهشی خود را مشخص نمایید. به طور مثال برای انجام بهترین پایان نامه مدیریت ساخت، در ابتدا باید حوزه پژوهشی خود را از بین شکاف های موجود در پروژه های عمرانی شناسایی نمود و سپس در آن حوزه شروع به خواندن جدیدترین مقالات معتبر کرد.

منابع انتخاب موضوع پایان نامه

منبع و رفرنس انتخاب موضوع پایان نامه باید مقالات معتبر باشد نه سایت هایی که موضوعات پیشنهادی را ارائه می کنند. به طور نمونه برای انجام بهترین پایان نامه روانشناسی، باید به دنبال جدیدترین مقالات معتبر در حوزه موضوعی روانشناختی باشید. بسیاری از دانشجویان با سرچ گوگل می خواهند موضوع پایان نامه انتخاب نمایند که با مشکلات متعدد در ادامه مراحل پایان نامه روبرو می شوند.

جدیدترین موضوعات پایان نامه/انتخاب درست موضوع پایان نامه

مراجع معتبر برای انتخاب موضوع

مراجع معتبر برای انتخاب موضوع پایان نامه باید مقالات چاپ شده در ژورنال های معتبر باشد. در انجام مراحل پایان نامه باید تمامی رفرنس ها معتبر ارائه گردد. استفاده از سرچ گوگل یا منابع غیرمعتبر به عنوان مراجع معتبر پایان نامه محسوب نمی گردد.

کیفیت موضوع پایان نامه

موارد مهمی در کیفیت موضوع پایان نامه مهم هستند که منجر به یک پژوهش علمی معتبر و درست می گردد. به طور نمونه در انتخاب موضوع باید به نوع کلمات استفاده شده در عنوان بسیار دقت شود. هر متغیر یا هر کلمه ای برای استفاده در عنوان پژوهش علمی مناسب نخواهد بود. در انتخاب موضوع باید به موارد زیادی دقت گردد. همچنین، بسیاری از موارد علمی باید در انتخاب موضوع پیش بینی شود. به طور مثال، در انتخاب موضوع، دسترسی به داده های مورد نیازی که قرار است در فصل سوم گردآوری گردد باید بررسی شود. عدم دسترسی به آن ها منجر به کپی کاری و داده سازی در انجام پایان نامه می گردد. موضوعات باید کاربردی و جهت رفع یک مشکل بیان شوند.

موضوعات ریشه ای و عمیق

موضوعات انتخابی در پایان نامه باید به جزئیات وارد شوند. هر چقدر پژوهش علمی وارد عمق یا ریشه جزئی گردد دارای اعتبار علمی بیشتری می باشد. به دلیل این که پراکندگی و گستردگی موضوعات نمی تواند منجر به انتخاب موضوعات ریشه ای و عمیق شود. از طرفی مدت زمان هر پژوهش علمی محدود است و فرصتی برای درست کردن همه موارد و مشکلات در یک پایان نامه پژوهشی نخواهد بود. هر چقدر پایان نامه گسترده باشد، پیوستن به جزئیات سخت خواهد شد.

جدیدترین موضوعات پایان نامه/انتخاب درست موضوع پایان نامه

موضوعات نادرست در پایان نامه

یکی از مشکلات متعدد دانشجویان ارشد و حتی دکتری انتخاب موضوعات نادرست و غیرعلمی می باشد. علت اصلی این موضوعات نادرست، عدم بررسی و تحلیل مقالات بیس معتبر است. هر موضوعی برای انجام پایان نامه مناسب نخواهد بود. به طور مثال برای انجام بهترین پایان نامه مدیریت بازرگانی باید مقالات مرتبط و جدید معتبر در حوزه پژوهشی خوانده و سپس ترجمه گردد و با توجه به مشکلات و شکاف های مقالات پیشین، موضوع پایان نامه انتخاب شود.در ادامه تعدادی از این اشتباهات در انتخاب موضوعات پایان نامه گردآوری شده است:

جدیدترین موضوعات پایان نامه/انتخاب درست موضوع پایان نامه

انتخاب روش تحقیق نادرست

یکی از مشکلات موضوعات پایان نامه، انتخاب نادرست روش تحقیق برای پایان نامه است. روش تحقیق براساس هدف اصلی پایان نامه مشخص می گردد.روش تحقیق راه دستیابی به هدف اصلی پایان نامه است و در صورتی که به اشتباه انتخاب گردد، محقق به هدف اصلی پژوهش دست پیدا نخواهد کرد.برای انتخاب روش تحقیق باید با کاربردهای روش تحقیق مربوط به هر رشته و گرایش آشنایی داشته باشیم. هر رشته دارای روش تحقیق های مختص به خودش می باشد.

استفاده از متغیرهای اشتباه در عنوان

استفاده نادرست از متغیرها و یا ارتباط نادرست بین آن ها منجر به اشتباهات متعدد در مراحل پایان نامه می گردد. هر متغیری بدون بررسی و تحلیل جدیدترین مقالات نباید در عنوان پایان نامه انتخاب شود. به طور مثال در انجام روش تحقیق مدل سازی معادلات ساختاری، استفاده از نوع کلمات متغیرمیانجی یا واسطه در عنوان نادرست می باشد و این متغیرها بعد از ساخت مدل، روابطشان مشخص می گردد. همچنین، برای روش تحقیق مدل سازی معادلات ساختاری باید کاربردهای آن بررسی گردد. به طور مثال برای انجام بهترین پایان نامه مدیریت در کلیه گرایش ها علاوه بر دانش تخصصی مدیریت باید دانش تخصصی روش تحقیق نیز وجود داشته باشد.هر روش تحقیق دارای نرم افزار مختص به خودش می باشد.

ارائه جلسه دفاع پایان نامه

مهم ترین مطلب در هنگام ارائه جلسه دفاع، موضوع انتخابی پایان نامه و اهمیت آن می باشد.در انجام پاورپوینت جلسه دفاع پایان نامه باید نکات مشخص شده در این لینک را به ترتیب رعایت نمایید تا یک ارائه باکیفیت و علمی در جلسه دفاع داشته باشید.

برون سپاری های اشتباه در پروپوزال و پایان نامه

برون سپاری پایان نامه به مؤسسات و افرادی که بدون بررسی مقالات معتبر، شروع به انتخاب موضوع پایان نامه می کنند نشانگر عدم تخصص آن ها در انجام پایان نامه درست و علمی و انجام کپی کاری یا داده سازی در انجام پایان نامه است. با آگاهی و آموزش می توانید از مشکلات بعدی ناشی از انتخاب موضوعات اشتباه که زمان و هزینه دانشجو را تلف خواهد کرد، جلوگیری نمایید.از طرفی پایان نامه های اشتباه علی رغم هزینه پایینی که دارند در ادامه مراحل پایان نامه دانشجو را با هزینه های متعدد دوباره کاری روبرو خواهند کرد که منجر به هزینه های گزاف در ادامه مراحل و همچنین عدم انجام پایان نامه قوی نیز در نهایت می گردد. جهت آگاهی از برون سپاری پایان نامه، نحوه برون سپاری پایان نامه را در گوگل سرچ نمایید و با آگاهی آن موارد برون سپاری را انجام دهید. هر مؤسسه و هر فردی برای برون سپاری پایان نامه مناسب نخواهد بود.

مشاوره تخصصی، آموزش و انجام حرفه ای مراحل پایان نامه

برای مشاوره تخصصی و انجام صفر تا صد پایان نامه با کیفیت و نحوه ارائه جلسه دفاع با شماره ارتباطی ٠٩١٣٣٨۶٢٧٧۶ در تلگرام و واتس آپ در ارتباط باشید ؛ جهت پاسخ گویی سریعتر و تخصصی تر ، رشته و گرایش خود را در تلگرام یا واتس آپ ارسال نمایید (اولویت با پیام های تلگرامی است). با تشکر از همکاری شما با توجه به این که اکثر مشکلات دانشجویان در انجام پایان نامه ناشی از عدم آگاهی و آموزش تخصصی مراحل علمی پایان نامه است ؛ برای آموزش تخصصی تر هر یک از این مراحل می توانید با سرمایه گذاری بر روی دوره های تخصصی پروپوزال، پایان نامه و همچنین دوره جامع آموزشی جلسه دفاع که در سایت مهرداد سیویل(mehrdadcivil.com) قرار داده شده است، آن ها رو تهیه فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا