استارتاپاطلاعات صنعت

تولید کننده تجهیزات ارت زمین

راند وایر

راند وایر که در سیستم ارت و همبندی ساختمان جدیدا مورد استفاده قرار میگیرد دارای انواع مختلفی می باشد که میتوان به راند وایر گالوانیزه و راند وایر آلومینیوم اشاره کرد. نوع دیگر این هادی ارت مفتول استنلس استیل می باشد که دارای قیمت بالاتری نسبت به مفتولهای گالوانیزه و آلومینیوم می باشد.

راند وایر گالوانیزه

مفتول گالوانیزه یا راندوایر اخیرا به جای سیم مسی ارت در سیستم همبندی مورد استفاده قرار گرفته است. به دلیل اینکه بسیار قیمت مناسبت تری نسبت به سیم ارت مسی دارد.

تولید کننده تجهیزات ارت زمین

 

تسمه استیل

تسمه های جنس استنلس استیل با گرید 304 و 316 مطابق با استاندارد BS970 جهت استفاده به عنوان هادی نزولی، سیستم صاعقه گیر و الکترود زمین تولید میگردد. این تسمه ها نسب به مدل مشابه تمام مس ارازنتر و اقتصادی تر میباشد. الزامات تست آن مطابق با استاندارد IEC 62561 میباشد.

تسمه استیل از در واقع برشی از سطح مقطع فلز استیل روی ساخته شده است. تسمه استیل در در قطعه سازی و صنایع کاربرد زیادی دارد. تسمه استیل نسبت به تسمه های طنابی دارای مقاومت و تحمل بار بیشتری می باشد.

تسمه گالوانیزه ارت

تسمه گالوانیزه تسمه گالوانیزه ارت که برای سیستم ارت به کار میرود معمولا سایز ۳*۳۰ می باشد . قیمت تسمه گالوانیزه ارت بسیار مناسب تر از تسمه تمام مسی می باشد . و میتوان این نوع تسمه رو به صفحه ارت گالوانیزه جوش زد و در سیستم ارتینگ مورد استفاده قرار داد. که این نوع تسمه ها یا شمش های گالوانیزه مقاومت بسیار زیادی در برابر خوردگی و زنگ زدگی دارند . معمولا به متراژ پنج تا شش متر از این نوع تسمه ها رو به صفحه ارت جوش میدهند تا در سیستم ارت یا چاه ارت مورد استفاده قرار گیرد .

تولید کننده تجهیزات ارت زمین

 

کلمپ ارت

کلمپ ارت شامل قطعاتی است که به عنوان نگهدارنده یا اتصال دهنده مورد استفاده قرار می‌گیرند. این کلمپ ها، سیم‌هایی که در سیستم ارتینگ وجود دارند را در جای مناسب خود و با فشاری معین نگه می‌دارند.جنس کلمپ ها با توجه به نوع کاربرد و مقدار فشاری که به آن‌ها وارد می‌شود متفاوت است. به طور کلی کلمپ ها از جنس برنج، مسی، استیل و … می‌باشند.

کلمپ مسی ارت

در شبکه های فشار ضعیف و فشار متوسط برای اتصال کابل های آلومینیومی و مسی به یکدیگر از کلمپ استفاده می شود. کلمپ یک نوع اتصال جدا شدنی ست. برای اتصال؛ هر سیم را در شاف خود قرار داده و پیچ ها را محکم می کنیم. داخل شکاف‌ها دندانه هایی تعبیه شده تا استقامت مکانیکی اتصال را افزایش دهد. انتخاب کلمپ بسیار مهم بوده و بر اساس سایز و جنس سیم انجام می شود.

تولید کننده تجهیزات ارت زمین

 

دریچه ارت

دریچه و حوضچه ارت به شکل مکعب مستطیل به ابعاد و ارتفاع ۲۰*۳۰*۳۰ سانتی متر که از جنس بتن مسلح یا پلی اتیلن ساخته شده است و میتواند تا پنج تن فشار را به راحتی تحمل کند و در قسمت بالای چاه ارت در سطح زمین دفن میشود . در محفظه داخلی دریچه بازدید چاه ارت شینه مسی سوراخ دار برای اتصال سیم مسی ارت به آن وجود دارد و همینطور میتوان لوله شارژ آب را برای احیا چاه ارت در درون آن قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا